English

آمادگی ترکیه و روسیه برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه از جمله ادلب

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود آمادگی کشورش را برای ادامه تلاش‌ها در راستای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه اعلام کرد. اردوغان نیز تاکید کرد، این موضوع به مذاکرات ژنو قوت بخشید.

آمادگی ترکیه و روسیه برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه از جمله ادلب

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود که پس از دیدار دو جانبه‌شان در آنکارا برگزار شد بر آمادگی کشورش برای پیگیری توافقنامه‌های به دست آمده در جریان دور ششم مذاکرات آستانه درباره تشکیل چهار منطقه کاهش تنش در سوریه از جمله استان ادلب تاکید کرد.

پوتین با اشاره به اینکه ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه مقدمه‌ای برای پایان یافتن جنگ در این کشور است، گفت: شرایط لازم برای خاتمه دادن به جنگ میان گروه‌های مختلف سوری و پیروزی نهایی بر تروریست‌ها و نیز از سرگیری زندگی مسالمت آمیز در سوریه فراهم شده است.

رئیس جمهور روسیه افزود: با اردوغان در مورد ادامه رایزنی‌های جدی از طریق کانال‌های خارجی و نظامی جهت حل بحران سوریه به توافق رسیدیم.

وی ادامه داد: تلاش برای اجرای توافقنامه مناطق کاهش تنش بویژه در ادلب کاری پیچیده برای همه طرف‌های سوری و سه کشور ضامن مذاکرات آستانه بود، اما ما توانستیم به نتایج مثبتی در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای توقف جنگ در سوریه دست یابیم.

پوتین درباره همه پرسی در اقلیم کردستان عراق نیز گفت: ما بر موضع گیری اولیه خود نسبت به این همه پرسی که در بیانیه وزارت خارجه نیز منتقل شد، تاکید کردیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت:‌ همه‌پرسی کردستان عراق غیرقانونی است و اربیل اشتباه بزرگی را مرتکب شد.

اردوغان ادامه داد: بار دیگر بر ادامه تلاش‌های مشترک و همکاری‌های جدی برای حل بحران سوریه از راه‌های سیاسی تاکید شد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تشکیل مناطق کاهش تنش در سوریه به مذاکرات ژنو قوت بخشید.

اردوغان با اشاره به توافق با طرف روسی در بسیاری از مسایل به ویژه نظارت بر درگیری‌ها در ادلب درباره بحران‌ها در دو کشور سوریه و عراق تاکید کرد: آنکارا و مسکو در مورد تمامیت ارضی سوریه و عراق با یکدیگر توافق داشته و نتایج آستانه را دنبال کرده و از تمامی تلاش‌ها در مذاکرات ژنو حمایت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه