English

بغداد دستور ممنوعیت پروازهای بین المللی در اقلیم کردستان را صادر کرد

در پی مخالفت اربیل با ضرب الاجل 3 روز بغداد در مورد تحویل کنترل فرودگاه ها امروز دولت عراق دستور اجرا شدن این ضرب الاجل را صادر کرد.

بغداد دستور ممنوعیت پروازهای بین المللی در اقلیم کردستان را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، در پی مخالفت وزارت حمل و نقل منطقه کردستان عراق با دستور بغداد مبنی بر تحویل اداره فرودگاه‌های بین‌المللی اربیل و سلیمانیه به دولت مرکزی، بغداد نیز هشدار درباره اجرای قانون ممنوعیت پروازهای بین‎المللی را از روز جمعه اجرایی می‌کند.

رویترز با انتشار این خبر نوشت: سازمان هواپیمایی عراق به شرکت‌های هواپیمایی خارجی ابلاغ کرده است که باید کلیه پروازها به منطقه کردستان را از جمعه آینده لغو کنند.

«مولود باومراد»، وزیر حمل و نقل و ارتباطات در منطقه کردستان عراق، امروز در واکنش به ضرب‎الاجل 3 روزه بغداد برای پرواز ممنوع در این منطقه، گفته بود: :فرودگاه اربیل وسلیمانیه ملک کردستان است وآن‌را دراختیار بغداد قرار نمی‌دهد و تصمیمات دولت عراق مبنی بر ضرورت تحویل این فرودگاه‌ها به بغداد، نامناست است و ما خود اداره این مکانها را ادامه می‌دهیم.»

وی در سخنانی که شبکه کُردی روداو، آن منتشر کرد، اظهار داشت: «تعلیق پروازها در دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه از سوی بغداد، پیامدهایی منفی برای شهروندان به همراه خواهد داشت.»

«تلار فائق» مدیر فرودگاه بین‌المللی اربیل نیز گفت: «سازمان هواپیمایی عراق، آن‌گونه که باید، به وظایف و مسئولیت‌هایش عمل نمی‌کند و تصمیم بغداد برای تعلیق پروازها غیرقانونی است.»

هیات دولت عراق، سه‌شنبه (دیروز) مصوب کرد که اگر فرودگاه‎ها و ورودی‎های هوایی کردستان عراق تا سه روز دیگر تحت کنترل دولت مرکزی عراق در نیاید، پروازهای بین المللی در کردستان را ممنوع اعلام خواهد کرد.

در همین راستا شرکت هواپیمایی لبنانی «الشرق‌الاوسط» امروز اعلام کرد از روز جمعه (29 سپتامبر) تمام پروازهایش به کردستان عراق را متوقف خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه