English

دولت فدرال آمریکا:

سامانه‌های انتخاباتی ۲۱ ایالت آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند

دولت فدرال آمریکا از حملات سایبری به سامانه‌های رایانه‌ای ۲۱ ایالت پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته خبر داده است.

سامانه‌های انتخاباتی ۲۱ ایالت آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت فدرال آمریکا روز جمعه به مقام های انتخاباتی 21 ایالت اعلام کرده است که هکرها سامانه های آنها را پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته هدف قرار داده اند.

این در شرایطی است که مقام های وزارت امنیت داخلی آمریکا یک سال پیش اعلام کردند که ایالت های این کشور هدف حملات سایبری و هکری قرار گرفته که احتمالا این هکرها با روسیه در ارتباط هستند.

برخی از این ایالت ها شامل ایالت هایی هستند که شاهد کارزارهای شدید و نزدیک انتخاباتی بوده اند از جمله فلوریدا، اوهایو، پنسیلوانیا، ویرجینیا و ویسکانسین.

مقام های انتخاباتی آلاباما، آلاسکا، آریزونا، کالیفرنیا، کلرادو، کانکتیکات، دلاوار، ایلینوی، آیوا، مریلند، مینه سوتا، داکوتای شمالی، اوکلاهما، اورگون، تگزاس و واشنگتن نیز این مساله را تایید کرده اند که دولت فدرال آمریکا حملات هکری و سایبری به سامانه های انتخاباتی این ایالت ها را تایید کرده است.

البته این بدان معنا نیست که اطلاعات حساس رای دهندگان دستکاری شده یا نتایج انتخابات تغییر کرده است. این حملات سایبری و هکری موجب نگرانی مقام های انتخاباتی و نمایندگان آمریکایی شده است.

مقام های ایالات مختلف آمریکا ماه هاست که از دولت فدرال خواسته اند تا اطلاعات مربوط به حملات سایبری به سامانه های انتخاباتی را با آنها با اشتراک بگذارند.

آلکس رادیلا وزیر خارجه کالیفرنیا که یک دموکرات است با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: این کاملا غیر قابل قبول است که بیش از یک سال زمان برده است تا وزارت امنیت داخلی آمریکا به ما درباره تلاش های روسیه برای نفوذ به سامانه های انتخاباتی اطلاعاتی را بدهد، علی رغم درخواست های مکرر ما برای دسترسی به اطلاعات .

مارک وارنر نماینده ارشد دموکرات عضو کمیته تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز ماه هاست که وزارت امنیت داخلی را برای افشای نام ایالت های هدف قرار گرفته تحت فشار قرار داده است.

وی در این باره گفت: ایالت ها به چنین اطلاعاتی نیاز دارند تا بتوانند دفاع سایبری خود را تقویت کنند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اعلام کرد: این مساله را به رسمیت می شناسیم که ایالت ها و مقام های محلی باید درباره خطرات امنیت سایبری علیه زیر ساخت های انتخاباتی خود مطلع شوند. ما به همکاری خود با آنها برای ارائه اطلاعات ادامه خواهیم داد.

دولت فدرال آمریکا به این مساله اشاره نکرده است که چه کسی عامل اصلی این حملات سایبری و هکری بوده است. ولی مقام های برخی از ایالت های آمریکا بر این باورند که روسیه عامل اصلی این حملات سایبری و هکری بوده است.

کمیسیون انتخابات ایالت ویکانسین اعلام کرده است که سامانه های این ایالت هدف حملات سایبری از سوی عاملان سایبری دولت روسیه قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه