English

ترامپ: مرد موشکی کره‌شمالی باید زودتر از این مهار می‌شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در یک تجمع در آلابامای آمریکا گفت: مشکل "مرد موشکی" کره شمالی باید خیلی وقت پیش حل و او مهار می‌شد.

ترامپ: مرد موشکی کره‌شمالی باید زودتر از این مهار می‌شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در این تجمع گفت: ما نمی‌توانیم دیوانه‌هایی را در دنیا داشته باشیم که به هر سمتی که بخواهند موشک شلیک کنند. باید خیلی وقت پیش با این "مرد موشکی" مقابله می‌شد.

این در حالی است که ترامپ در تاریخ ۱۹ سپتامبر در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شده بود آمریکا اگر در مواجهه با کره شمالی مجبور به دفاع از خود و هم‌پیمانانش شود گزینه‌ای به جزء "نابودی کامل" کره شمالی نخواهد داشت.

ترامپ همچنین چندی پیش نیز رهبر کره شمالی را "یک مرد موشکی مشغول به یک ماموریت انتحار برای خود و حکومتش" توصیف کرده بود.

کیم جونگ اون نیز روز جمعه در بیانیه‌ای ترامپ را "دیوانه" خوانده و گفته بود: من قطعا و مطمئنا با قدرت آتش این خرفت به لحاظ روانی دیوانه را رام خواهم کرد.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش دادند برخی دستیاران ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قبل از سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل به ترامپ توصیه اکید کرده بودند که در این سخنرانی حمله شخصی علیه کیم جونگ اون انجام ندهد اما ظاهرا ترامپ این توصیه را نادیده گرفت و از لفظ "مرد موشکی مشغول به ماموریت انتحار علیه خود و حکومتش" استفاده کرد.

یک تصویر از زمان سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد که به هنگام این سخنرانی جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید سرش را در زیر دستانش فرو برده است هرچند که معلوم نیست این کار را در کدام لحظه از سخنرانی ترامپ و به چه علت انجام داده است.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز گزارش داد: دستیاران اصلی دونالد ترامپ از جمله هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی وی ماه‌ها به او توصیه می‌کردند حمله شخصیتی علیه کیم جونگ اون انجام ندهد اما رئیس‌جمهور آمریکا ظاهرا احساس کرده که باید با این کار موضعی سرسختانه علیه حکومت او اتخاذ کند.

بعد از این سخنرانی ترامپ، بیانیه روز جمعه کیم جونگ اون علیه وی مطرح شد که در آن رهبر کره شمالی بر درست بودن مسیر تسلیحاتی که در پیش گرفته تاکید کرده بود و وزیر امور خارجه کره شمالی نیز تهدید به یک آزمایش بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام کرد.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز به نقل از یک کارشناس روانشناسی سازمان سیا گفته بود که وی شخصیت حساسی داشته و به هرگونه توهین و کنایه علیه خود پاسخ سختی می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه