English

پرویز مشرف مسوولیت در ترور بی‌نظیر بوتو را رد کرد

پرویز مشرف، حاکم نظامی سابق پاکستان با انتشار ویدئویی هر گونه نقش و مسئولیتش را در حادثه ترور بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر فقید این کشور در سال ۲۰۰۷ مجددا رد کرد.

پرویز مشرف مسوولیت در ترور بی‌نظیر بوتو را رد کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان در سال ۲۰۰۷ بر اثر یک حمله انتحاری در شهر راولپندی ترور شد. او در حین شرکت در یک تجمع انتخاباتی و در حالی که قصد داشت در انتخابات جانشین پرویز مشرف به عنوان رئیس‌جمهور پاکستان شود، کشته شد.

پرویز مشرف امروز (جمعه) در یک پیام ویدئویی از محل اقامتگاهش در تبعید در شهر لندن اظهار داشت: آصف علی زرداری، همسر بی‌نظیر بوتو تنها کسی بوده که از قتل بوتو سود می‌برده است و بعدا نیز خودش رئیس‌جمهور پاکستان شد در حالی که مشرف مجبور به کناره‌گیری شد.

ماه گذشته میلادی دادگاهی در پاکستان دو افسر پلیس این کشور را به دلیل کوتاهی در محافظت از جان بی‌نظیر بوتو به ۱۷ سال زندان محکوم کرد. خود مشرف نیز که متهم به همدستی در این ترور شده، در جلسه محاکمه‌اش در سال ۲۰۱۳ اقرار به بی‌گناهی کرد اما در ماه اوت قاضی دادگاه بعد از آنکه مشرف از حضور در دادگاه خودداری کرد، دستور به توقیف دارایی‌های وی داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه