English

اشتاندارد اتریش:

ایران به برجام پایبند است/ سخنان ترامپ به منزله اعلام جنگ به اتحادیه اروپاست

رئیس جمهور اتریش در پاسخ به اظهارات ترامپ در سازمان ملل، ایران را پایبند به برجام دانسته و سخنان ترامپ را به منزله اعلام جنگ به اتحادیه اروپا دانست.

ایران به برجام پایبند است/ سخنان ترامپ به منزله اعلام جنگ به اتحادیه اروپاست

به گزارش خبرگزاری موج، پایگاه اینترنتی روزنامه اشتاندارد اتریش نوشت: الکساندر فان دِر بِلِن با ادبیاتی که در صراحت غافلگیرکننده بود به سخنرانی همتای آمریکاییش در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد. 

فان دِر بِلِن سه شنبه شب به وقت محلی نیویورک در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اگر قرار باشد بدخواهانه بگویم، این صحبت ها بیشتر سخنرانی انتخاباتی برای رأی دهندگانش بود نه یک سخنرانی که در مجمع عمومی خطاب به بیش از 190 رئیس کشور و دولت انتظارش می رود. رئیس جمهوری اتریش که همراه سباستین کورتز وزیر امور خارجه این کشور درنیویورک حضور دارد، افزود: 'سَرخورده ام.'

فان دِر بِلِن ادامه داد همۀ طرف های صحبت اروپایی بدون استثناء براین باورند که ایران 'با دقت هر چه تمامتر' به توافق هسته ای که سال 2015 در وین منعقد شد، پایبند است. وی تاکید کرد که ایران یک شریک وفادار به این توافق است و او بعد از گفت و گوهای دوجانبه اش با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز همین برداشت را حاصل کرده است. 

سخنرانی ترامپ در سازمان ملل

ترامپ روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر اظهاراتی علیه ایران و توافق هسته ای ایراد کرد که با واکنش منفی بسیاری از مقامات جهان از جمله سیاستمداران آمریکایی رو به رو شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان‌ ملل متحد در نیویورک به سر می برد، در واکنش به سخنان ترامپ گفت: سخنان وی بویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت چنان سخیف، شعاری و بی محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد.

همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: اظهارات ترامپ در باره تهران و تاکید بر موضع غیرقابل پذیرش و انتقاد شدید از برجام توافق حل کننده برنامه هسته ای ایران، جای نگرانی خاص دارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه