English

ترامپ به دنبال اصلاحات ساختاری سازمان ملل است

دولت آمریکا بر این باور است که یکی از محورهای اصلی که ترامپ قصد دارد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل طی روزهای آینده بر آن تکیه کند، بحث اصلاحات ساختاری این سازمان است.

ترامپ به دنبال اصلاحات ساختاری سازمان ملل است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دولت ترامپ روز یکشنبه تاکید کرده است که اصلاحات سازمان ملل یکی از دستور کارهای اصلی رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل طی هفته جاری خواهد بود.

برخی از مقام های ارشد دولت آمریکا اعلام کرده اند که ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار اجرای اصلاحات خواهد شد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل به سی ان ان گفت: این یک دوره جدید در سازمان ملل است. تصور می کنم که ترامپ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر سعی خواهد کرد تا شاهد تغییرات و اصلاحات در این سازمان باشد.

ترامپ پیش از این موضع انتقادآمیزی نسبت به سازمان ملل داشته و این نهاد بین المللی را از دیدگاه آمریکا یک سازمان منفعل و بی اعتبار دانسته است.

ترامپ پیش از این در اظهاراتی گفته است: سازمان ملل باشگاهی برای جمع شدن تعدادی از افراد است تا صحبت کنند و اوقات خوشی را بگذرانند.

هیلی تصریح کرد: دوره بی احترامی سازمان ملل به آمریکا به پایان رسیده است. چیزی که اکنون مشاهده می کنید این است که تضعیف اسرائیل تا حدی تعدیل شده است. شما باید یک سازمان ملل داشته باشید که عملگرا باشد، ما تنها در یک ماه گذشته دو قطعنامه درباره کره شمالی تصویب کرده ایم. شما باید سازمان مللی داشته باشید که به سوی اصلاحات حرکت کند. ما به دنبال جلب حمایت جامعه بین المللی برای اجرای اصلاحات در سازمان ملل هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه