English

نوری مالکی :

همه پرسی در اقلیم کردستان باید لغو شود

نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان را دسیسه آمریکا و صهیونیسم خواند و خواستار لغو آن شد

همه پرسی در اقلیم کردستان باید لغو شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه های عراق، معاون رئیس‌جمهور عراق در واکنش به اظهارات بارزانی درباره برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان، بر عدم‌پذیرش یک اسرائیل دیگر از سوی بغداد تأکید کرده است.

نوری المالکی که مخالف استقلال و جدایی کردستان از عراق است، روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک هشدار داد: دولت عراق، ایجاد و استقرار یک اسرائیل دیگر را تحمل نخواهد کرد.

نوری مالکی در ماه جولای نیز به اسپوتنیک گفته بود که کردستان قادر به جدایی از عراق نیست چرا که این اقدام مغایر با قانون اساسی است.

وی در مصاحبه اخیرش تصریح کرد: بغداد در برابر ظهور و پیدایش یک اسرائیل دیگر در شمال عراق ساکت نخواهد نشست و در برابر چنین اقدامی تحمل و صبر نخواهد کرد.

وی این اظهارات را پس از دیدار با سفیر آمریکا در عراق بیان کرده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از تلاش‌های کردستان برای ایجاد یک کشور مستقل حمایت کرده است.

نخست وزیر اسرائیل رویکرد مثبت خود را نسبت به یک کشور کرد در مناطق کردنشین عراق اعلام کرده و کردها را افرادی شجاع و حامی غرب دانسته که با ارزش‌های اسرائیل اشتراک دارند.

نوری مالکی بر این باور است که تلاش‌ها برای برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان مغایر قانون اساسی است و خواستار لغو این همه‌پرسی شده است.

پارلمان عراق به نخست وزیر اجازه داده است تا همه تدابیر لازم را برای حفظ وحدت این کشور در واکنش به همه‌پرسی استقلال کردستان در روز 25 سپتامبر اتخاذ کند.

انتهای پیام/*

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه