English

جنگنده های میگ ۲۳روسیه در آسمان سوریه

اعزام 4 فروند جنگنده جدید «میگ-۲۹» روسی به پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه، نه تنها توانایی خلبانان آن در عملیات نظامی واقعی را افزایش می‌دهد، بلکه تبلیغ مناسبی برای این هواپیما در بازارهای بین المللی خواهد بود.

جنگنده های میگ 23روسیه در آسمان سوریه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه «کامرسانت» ، وزارت دفاع روسیه چهار فروند جنگنده جدید از نوع میگ-29 که تازه در دسامبر سال 2015 در اختیار نیروهای نظامی این کشور قرار گرفته را در پایگاه هوایی «حمیمیم» در خاک سوریه مستقر کرده است.

بر اساس اطلاعات این روزنامه، این جنگنده های مدرن به این دلیل به سوریه اعزام شده اند تا خلبانان آن حداکثر توانایی برای تمرین پرواز در شرایط واقعی جنگی را داشته باشند. البته به گفته کارشناسان، استفاده از جنگنده های «میگ-29» این امکان را به شرکت دولتی «میگ» خواهد داد تا از توان بالقوه صادراتی خود حمایت کند.

نخستین درز اطلاعات در مورد امکان اعزام جنگنده های جدید میگ روسی به سوریه تقریبا یکسال قبل دیده شد. در جریان مذاکرات خصوصی چند افسر ستادکل نیروهای هوا-فضای روسیه شنیده شده بود که بزودی چند فروند جنگنده جدید از نوع «میگ» به پایگاه حمیمیم سوریه اعزام خواهند شد. ولی به دلیل تشدید وخامت اوضاع در سوریه، طرح آزمایش توانایی این جنگنده های جدید متوقف شد و بجای آن از همان هواپیماهای سوخوی-30 و سوخوی-35 در سوریه استفاده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه