English

مذاکره کننده سابق آمریکایی

دولت ترامپ ظاهرا در حال بازنگری سیاست های خود در قبال ایران است

در حالی که آمریکا با ضرب الاجل مهم دیگری درباره ایران روبرو است، مقام‌های سابق دولت اوباما نگرانی خود را نسبت به سرنوشت توافق هسته‌ای تحت ریاست جمهوری ترامپ اعلام کرده‌اند.

دولت ترامپ ظاهرا در حال بازنگری سیاست های خود در قبال ایران است

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از تایمز اسرائیل، امروز پنجشنبه ترامپ باید تصمیم بگیرد که آیا معافیت ایران از تحریم های اقتصادی را تمدید خواهد کرد یا نه.

بر اساس قانون مصوب کنگره آمریکا در سال 2015 میلادی، رئیس جمهور باید درباره این تحریم ها هر 120 روز تصمیم گیری کند.

اگر آنطور که انتظار می رود ترامپ این کار را انجام دهد، دومین بار خواهد بود که از زمان به قدرت رسیدن لغو تحریم های هسته‌ای ایران را تمدید می کند. اگر ترامپ حاضر به انجام این کار نشود، نقض توافق هسته‌ای خواهد بود.

این در شرایطی است که آمریکا در ماه فوریه چندین شخص و شرکت ایرانی را پس از آزمایش موشک‌های بالستیک تحریم کرده است. آمریکا مدعی است که شلیک موشک‌های بالستیک ایران نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

در حالی که ترامپ بارها از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده و وعده داده است تا این توافق را لغو کند، مقام های سابق دولت اوباما که در دستیابی به این توافق نقش مهمی داشته اند نسبت به لغو توافق هسته‌ای از سوی واشنگتن و تبعاتی که این اقدام برای اعتبار آمریکا و ثبات منطقه خواهد داشت، هشدار می دهند.

وندی شرمن مذاکره کننده سابق آمریکایی در این باره تاکید کرد: خواه مستقیم یا غیر مستقیم، نقض این توافقنامه از سوی آمریکا بدترین چیزی است که می توانیم برای امنیت ملی آمریکا انجام دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر این توافق متلاشی شود، آن هم به خاطر اقداماتی که ما انجام می دهیم و منجر به نقض برجام می شود، آنگاه ایران تصمیم می گیرد تا از توافق خارج شود و بی شک ایران بار دیگر در مسیر دستیابی به تسلیحات اتمی قرار خواهد گرفت و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز همه نظارت خود بر برنامه هسته‌ای ایران را از دست خواهد داد.

دولت آمریکا همچنین باید تا 15 اکتبر به کنگره گزارش دهد که آیا ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پایبند بوده است یا نه. این در حالی است که دولت ترامپ ظاهرا در حال بازنگری سیاست های خود در قبال ایران است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر هفته جاری گزارش داد که ایران به پایبندی از مفاد توافق هسته‌ای ادامه داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی