English

دبیر کل سازمان ملل با رئیس جمهور آمریکا دیدار می کند

دبیر کل سازمان ملل متحد در حاشیه نشست آتی مجمع عمومی این نهاد بین المللی در نیویورک با دونالد ترامپ دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

دبیر کل سازمان ملل با رئیس جمهور آمریکا دیدار می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه های آمریکا، آنتونیو گوترش گفت: برای ایجاد رابطه سازنده با رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش می‌کند و ابراز امیدواری کرد که همین مساله پیام ترامپ در دیدار آتی آنها در نشست مجمع عمومی باشد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری گفت اگر این پیامی باشد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به او منتقل کند، از آن استقبال خواهد کرد.

ترامپ خواهان کاهش جدی بودجه سازمان ملل و تغییرات چشمگیر در این سازمان جهانی است. گوترش و ترامپ قرار است دوشنبه در جلسه‌ای در آستانه شروع نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل دیدار داشته باشند و درباره اصلاحات در سازمان ملل گفت‌وگو کنند.

آمریکا بیشترین مشارکت را در بودجه سازمان ملل دارد و 25 درصد بودجه عملیاتی معمول سازمان ملل را پرداخت می‌کند و بیش از 28 درصد از بودجه جداگانه‌ برای عملیات صلحبانی را تقبل کرده است. دولت ترامپ در حال بازنگری در عملیات‌های صلحبانی سازمان ملل است که سالیانه حدود هشت میلیارد دلار هزینه دارد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه