English

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا:

کره‌شمالی درصدد آزمایش موشکی جدید است

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که پیونگ‌یانگ درصدد آزمایش موشکی جدیدی است.

کره‌شمالی درصدد آزمایش موشکی جدید است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داده‌اند که کره شمالی درصدد آزمایش موشکی جدید طی روزهای آینده است.

شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا به نقل از 3 منبع نظامی آمریکا خبر داد که رصدها طی 48 ساعت گذشته نشان می‌دهد که کره شمالی‌ها در اطراف سکوهای پرتاب موشک و مراکز تحت حمایت تحرکات دارند.

همچنین کره شمالی روز چهارشنبه با "خصمانه" ارزیابی کردن تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل، وعده داده است تا برنامه های تسلیحاتی خود را بدون وقفه و با سرعت بیشتر به پیش خواهد برد.

وبسایت 38 نورث نیز در تازه ترین گزارش خود برآورد کرده است که انفجار ناشی از آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی مربوط به یک بمب هیدروژنی بوده که حدود 250 کیلوتن قدرت داشته است یعنی 16 برابر بیشتر از اندازه بمبی که هیروشیما را در سال 1945 میلادی نابود کرد.

شورای امنیت سازمان ملل، دوشنبه‌شب به اتفاق آراء به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه کره‌شمالی رای داد.

این قطعنامه، که با حمایت روسیه و چین نیز همراه بود، صادرات منسوجات کره‌شمالی و واردات مایعات گازی و نفت خام به کره‌شمالی را هدف قرار می‌دهد.

این نهمین قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی از سال 2006 میلادی به شمار می رود. آمریکا برای جلب حمایت روسیه و چین برای تصویب قطعنامه جدید، از درخواست خود برای تحریم نفتی کره شمالی، عقب نشینی کرده است.

وزارت خارجه کره شمالی اعمال تحریم های جدید را با قاطع ترین شکل ممکن محکوم کرده و آن را یک محاصره تمام عیار اقتصادی به رهبری آمریکا ارزیابی کرده که هدف اصلی آن خفه کردن دولت و مردم کره شمالی است.

وزارت خارجه کره شمالی افزود: این یک قطعنامه غیرقانونی و خصمانه دیگر درباره تحریم ها است که از سوی آمریکا هدایت شده است. کره شمالی تلاش های خود را برای تقویت قدرت دفاعی و حق موجودیت خود مضاعف خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه