English

اردوغان از تحویل سامانه موشکی اس ۴۰۰ به ترکیه در آینده نزدیک خبر داد

رئیس جمهور ترکیه گفت: با امضای قرارداد و طی شدن مراحل، ترکیه سامانه موشکی اس 400 را از روسیه تحویل می گیرد.

اردوغان از تحویل سامانه موشکی اس 400 به ترکیه در آینده نزدیک خبر داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه های ترکیه، رجب طیب اردوغان پس از بازگشت از سفر قزاقستان در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به پرداخت اولین قسط از وام خرید سامانه موشک های دفاعی اس 400 از سوی ترکیه به روسیه افزود: دوستان ما برای فروش و تحویل نهایی موشک اس 400 موافقت کردند و اولین اقساط این قرارداد نیز پرداخت شده است.

وی بیان کرد: گام بعدی در زمینه این قرارداد، اعطای وام از روسیه به ترکیه برای خرید این سامانه های موشکی است و هم من و هم رئیس جمهوری روسیه بر اجرای این قرارداد متعهد هستیم.

ولادیمیر کوژین دستیار رییس جمهوری روسیه در امور همکاری های فنی - نظامی روز سه شنبه اعلام کرد که پس از مذاکره و توافق های صورت گرفته، قرارداد خرید موشک های اس 400 بین دو کشور ترکیه و روسیه امضا شده است.

پیشتر فروش 10 آتشبار روسی اس 400 به ترکیه از سوی مقامات دو کشور اعلام شده بود و ترکیه پس از چین دومین کشوری خواهد بود که این سامانه را تحویل می گیرد.

روزنامه روسی کامرسانت اوایل تابستان امسال اعلام کرد که قرارداد تحویل سامانه های پدافندی اس 400 به ترکیه دو میلیارد و 500 میلیون دلار ارزش دارد.

خرید سامانه موشکی اس 400 نخستین قرارداد تسلیحاتی بزرگ ترکیه با روسیه محسوب می شود.

برخی تحلیل گران پیش از این نسبت به اجرای قرارداد خرید و فروش موشک های اس 400 بین ترکیه و روسیه شک و تردید داشتند ولی با عمیق تر شدن تنش بین ترکیه و کشورهای اروپایی و آمریکا، ترکیه با جلب نظر مساعد مقامات کاخ کرملین و با خرید این موشک ها گامی به سوی شرق و روسیه برداشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه