English

ارتش به اصطلاح آزاد سوریه به فرمان آمریکا و عربستان عمل می کند

آمریکا و برخی کشورهای وابسته منطقه از جمله عربستان که برای براندازی بشار اسد به جنگ افروزی در سوریه اقدام کرده بودند با شکست های پی در پی تروریست ها از به اصطلاح ارتش آزاد سوریه خواسته اند مناطق شرقی این کشور را ترک کنند.

ارتش به اصطلاح آزاد سوریه به فرمان آمریکا و عربستان عمل می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس اظهارات منابع در ارتش اسود الشرقیه و نیروهای احمد العبدو که هر دو جزو ارتش آزاد سوریه هستند، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و کشورهای همجواری که حامی این دو گروه هستند از جمله اردن و عربستان از آنها خواسته‌اند جنگ در منطقه را متوقف کنند.

نیروهای مسلح ارتش آزاد سوریه که از سوی مخالفان تشکیل شده، گفتند، کشورهای حامی آنها از این ارتش خواسته‌اند منطقه جنوب شرقی سوریه را ترک کرده و به سمت اردن عقب‌نشینی کنند.

در این راستا، بدرالدین سلامه، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی ارتش "اسود الشرقیه" اعلام کرد: رسما از ما در زمینه عقب‌نشینی از منطقه بادیه سوریه درخواست شده است.

ناکامی تروریست ها و پیروزی های ارتش سوریه 

این درخواست زمانی مطرح می‌شود که ارتش سوریه در هفته‌های اخیر در جنوب شرقی کشور پیشروی داشته و توانسته پاسگاه‌های مرزی با اردن را که تحت تسلط نیروهای مسلح ارتش آزاد سوریه بود، بار دیگر تحت کنترل خود درآورد.

منابع دیپلماتیک غربی اظهار داشتند،‌ درخواست مذکور با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مرتبط است که در ماه ژوئیه تصمیم گرفت برنامه آژانس اطلاعات مرکزی این کشور در خصوص تجهیز و آموزش مخالفان دولت سوریه را متوقف سازد. این تصمیم خشم صدها نیروی مسلح ارتش آزاد سوریه را برانگیخت و آنها عقب‌نشینی به اردن را به منزله تفکیک نیروهایشان دانستند.

در نشست روز شنبه رهبری مخالفان به مرکز عملیات مشترک در اردن که به "اتاق الموک" معروف است، ابلاغ کرد، ترجیح می‌دهند در بادیه بمانند و بمیرند تا اینکه میدان جنگ را خالی کنند.

سلامه، عضو گروه اسود الشرقیه تصریح کرد: با این درخواست مخالفت کردیم زیرا ورود ما به اردن را پایان خود می‌دانیم.

از سوی دیگر، سعید سیف، عضو "نیروهای احمد عبدو" گفت: اساس این درخواست را پذیرفته‌ایم اما برخی مسائل و موضوع اطمینان‌بخشی مطرح است که باید بررسی شود و هنوز درباره عقب‌نشینی توافقی نشده و نبرد همچنان ادامه دارد.

نیروهای مسلح خواهان اطمینان‌بخشی از سوی اردن هستند تا در آنجا نیز اختیار ادامه فشارها برای تمدید دامنه آتش‌بس را داشته باشند که واشنگتن و مسکو واسطه شده‌اند این آتش‌بس بادیه را نیز شامل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه