English

فروش ۵ میلیارد پوند سلاح‌های انگلیسی به حکومت‌های سرکوب‌گر در ۲۲ ماه گذشته

براساس گزارش‌ها تولیدکنندگان سلاح در انگلیس در فاصله ۲۲ ماه گذشته از زمان پیروزی حزب محافظه‌کار در آخرین انتخابات انگلیس چیزی نزدیک به ۵ میلیارد پوند تسلیحات به کشورهای دارای حکومت‌های سرکوب‌گر نظیر عربستان و چند کشور دیگر فروخته‌اند.

فروش ۵ میلیارد پوند سلاح‌های انگلیسی به حکومت‌های سرکوب‌گر در ۲۲ ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه گاردین، براساس این گزارش این افزایش چشمگیر فروش سلاح بیشتر از هرچیزی ناشی از افزایش قابل توجه سفارش‌های حکومت عربستان اتفاق افتاده اما بسیاری از کشورهای دیگر که سوابق حقوق بشری ناگواری دارند، شامل جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ونزوئلا و چین نیز از جمله خریداران مهم این سلاح‌ها بوده‌اند.

این مسئله در حالی افشا شده که انگلیس اخیرا از چندین کشور مناقشه برانگیز دیگر نظیر مصر، قطر، کنیا، بحرین و عربستان دعوت کرد تا در یکی از نمایشگاه‌های تسلیحاتی مهم جهان در شرق شهر لندن تحت عنوان نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات امنیت و دفاع شرکت کنند.

فعالان حامی حقوق بشر از دولت انگلیس خواسته‌اند تا فروش سلاح به امارات متحده عربی را با توجه به سوابق حقوق بشری بد این کشور نیز متوقف کنند.

آنها دولت لندن را متهم به مذاکره با چند کشور حوزه خلیج فارس به منظور قراردادهای فروش تکنولوژی‌های جاسوسی سایبری به این کشورها کرده‌اند.آنها می گویند این کشورها به ویژه امارات متحده عربی از این تکنولوژی برای جاسوسی شهروندان استفاده می کنند. همچنین این فعالان می گویند که سلاح‌های فروخته شده از جانب انگلیس به این کشورها برای ارتکاب جرایم جنگی در یمن استفاده شده‌اند.

عربستان به طور تاریخی یک خریدار مهم سلاح های ساخت انگلیس محسوب می شود اما افزایش فروش سلاح‌های انگلیسی به دیگر کشورها نشان دهنده تغییر رویکرد در بخشی از دولت این کشور به منظور حمایت فزاینده از صنایع دفاعی است.

این حوزه در انگلیس بیش از ۵۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه