English

راهپیمایی هزاران تن از مخالفان بریگزیت در لندن

هزاران تن از مردم در مرکز لندن راهپیمایی کرده و از دولت خواستند تا در مورد بریگزیت تجدید نظر کرده و آن را رد کند.

راهپیمایی هزاران تن از مخالفان بریگزیت در لندن

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیلی از معترضان پیش از آنکه برای راهپیمایی در مقابل پارلمان گردهم آیند، در میدان ترافلگار جمع شدند و دفتر نخست وزیری را مورد انتقاد قرار دادند.

راهپیمایی "مردم برای اروپا" که به طور خودجوش برگزار شده بود، در آستانه رای‌گیری مهم دوشنبه شب در مجلس عوام انگلیس صورت گرفت.

بر روی یکی از بنرها که در بالای پرچم اتحادیه اروپا نصب شده بود، نوشته شده بود: "کمک! ما در جزیره کوچکی گیر افتاده‌ایم که یک سری آدم دیوانه آن را اداره می‌کنند". بر روی یکی دیگر از پلاکارتها نوشته شده بود: "کنترل را از دست این دلقک‌ها بگیرید". در همین حال یکی از معترضان گفت: خروج از اتحادیه اروپا هیچ دلیل خوبی ندارد و ما باید فورا از بریگزیت خارج شویم.

یکی دیگر از معترضان که به همراه همسرش در این راهپیمایی شرکت کرده بود، گفت: ما از طرفداران حزب محافظه کار ترزا می، نخست وزیر انگلیس بودیم اما با این اتفاق به حزب لیبرال - دموکرات که حامی اروپا است پیوستیم.

وی افزود: ما فکر نمی‌کنیم که ترزا می به حرف کسی گوش دهد اما ما هر کار می‌توانیم باید انجام دهیم تا نشان دهیم که این تصمیم به شدت به کشور ما لطمه وارد می‌کند.

یکی دیگر از معترضان که به همراه فرزندانش در این راهپیمایی شرکت کرده بود، گفت: کل این ماجرا تاثیر منفی دارد. چرا باید چیزی را که بسیار مفید و سودمند است تنها برای راضی کردن تعدادی افراد متعصب کنار بگذارید؟ مشکل اینجاست که تعداد آنها کم نیست.

یکی دیگر از معترضان گفت: من 13 سال است که در انگلیس زندگی می‌کنم اما درحال حاضر به خروج از این کشور می‌اندیشم چراکه احساس میکنم در اینجا از ما استقبال نمی‌شود.

قانونگذاران انگلیس روز دوشنبه نخستین رای‌گیری خود را در خصوص قانونی که خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تسهیل می‌کند، انجام می‌دهند.

این لایحه به طور رسمی به عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا پایان می‌دهد.

همزمان با اینکه قانونگذاران در هفته‌های آتی این لایحه را با دقت بررسی می‌کنند، انتظار می‌رود دولت ترزا می پیروز رای‌گیری باشد اما ممکن است با سرکشی برخی از اعضای حامی اروپا از حزب محافظه کار مواجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه