English

دیپلمات‌های ارشد روسی و آمریکایی دوشنبه و سه‌شنبه دیدار می‌کنند

با وجود افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو، نمایندگان ارشد آمریکا و روسیه در طول چند روز آینده در فنلاند دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

دیپلمات‌های ارشد روسی و آمریکایی دوشنبه و سه‌شنبه دیدار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سومین مقام وزارت خارجه آمریکا، توماس شنون، معاون امور سیاسی وزارت خارجه این کشور با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، 11 و 12 سپتامبر (دوشنبه و سه‌شنبه آتی) در فنلاند دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

شنون و ریابکوف تاکنون چند دور از این مذاکرات را برگزار کرده‌اند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که در این دور از مذاکرات قرار است درباره توسعه روابط استراتژیک و کنترل تسلیحات گفت‌وگو کنند.

انتظار می‌رود رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه در آینده نزدیک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. وزرای خارجه این دو کشور در اوایل امسال شنون و ریابکوف را مسوول برگزاری مذاکرات درباره راههای گسترش روابط دو جانبه و رفع اختلافات کرده‌اند.

هم چنین به تازگی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو آماده است که در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا با آمریکا تعامل و مذاکره داشته باشد.

از سوی دیگر آناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا دیدار و به وی اعلام کرد که کشورش خواهان آن است که روابطی مبتنی بر منافع متقابل با ایالات متحده داشته باشد.

موضوع اعمال نفوذ روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا بر ریاست جمهوری دونالد ترامپ سایه انداخته و باعث افزایش تنش‌ها در روابط میان واشنگتن و مسکو شده است. دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند مسکو تلاش کرده است نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به نفع دونالد ترامپ رقم بخورد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی