English

آمریکا جنگنده های اف ۱۶ در اختیار بحرین قرار می دهد

کاخ سفید در ادامه سیاست های تنش آفرینی خود برای فروش تسلیحات و کمک به اقتصاد خود تصمیم دارد رقمی بالغ بر سه میلیارد و 800 میلیون دلار جنگ افزار در اختیار بحرین قرار دهد.

آمریکا جنگنده های اف 16 در اختیار بحرین قرار می دهد

به گزارش خبرگزاری موج، این فروش تسلیحات آمریکایی به بحرین در شرایطی است که عربستان و بحرین چند ماهی است با تنش و بحران سیاسی دست به گریبان هستندو سعودی ها از سناریوی که غرب برای ریاض در اندیشه دارد بی خبرند.

خبرگزاری رویترز در باره این فروش تسلیحاتی به بحرین نوشت:یک مقام رسمی آمریکایی روز جمعه تاکید کرد: وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به ارزش 3.8 میلیارد دلار به بحرین موافقت کرده که این بسته شامل جنگنده های اف 16، ارتقای آنها، موشک و قایق‌های گشت زنی خواهد بود.

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به بحرین، همزمان با اعلامیه دولت واشنگتن به کنگره درباره توقف قرارداد تسلیحاتی مشابهی به این کشور طی سال گذشته به خاطر نگرانی های مربوط به حقوق بشر بوده است.

این قرارداد تسلیحاتی شامل 19 فروند جنگنده اف 16 ساخت شرکت لاکهید مارتین خواهد بود که ارزش آن 2.7 میلیارد دلار برآورد شده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش دو فروند قایق گشت زنی 35 متری مجهز به اسلحه های پیشرفته موافقت کرده است، این قرارداد شامل 221 فروند موشک ضد تانک خواهد بود. ارزش قرارداد مربوط به ارتقای جنگنده های اف 16 ناوگان نیروی هوایی بحرین نیز 1.8 میلیارد دلار اعلام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه