English

دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با نتانیاهو و محمود عباس

رئیس‌جمهور آمریکا حدود دو هفته دیگر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با بنیامین نتانیاهو و محمود عباس دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با نتانیاهو و محمود عباس

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه های آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواخر شهریور ماه (نیمه ماه میلادی جاری) با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نیویورک دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این دیدار با هدف پیشبرد مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل ، صورت می‌گیرد. دو طرف این روز‌ها در حال گفتگوی تلفنی برای تعیین زمان قطعی این دیدار‌ها هستند که به احتمال زیاد طی 26 تا 28 شهریور (۱۷ تا 19 سپتامبر) برگزار خواهد شد.

این در حالی است که در چند هفته گذشته هیاتی از کاخ سفید به ریاست جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا وارد فلسطین اشغالی شد و با نتانیاهو و محمود عباس درباره از سرگیری مذاکرت صلح گفتگو کرد.

کوشنر نیز در دیدار با نتانیاهو ضمن آنکه روابط اسرائیل-آمریکا را در قوی‌ترین سطح خواند، گفت: ترامپ به دستیابی به راهکاری برای آوردن صلح به منطقه متعهد است.

یکی از مقامات ارشد فلسطینی به روزنامه الشرق الاوسط گفت: ایجاد دولت فلسطین تنها راه حل مذاکرات است و ما با هرگونه عادی سازی روابط بین فلسطین و اسرائیل و حل و فصل منطقه‌ای مخالف هستیم.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز اعلام کرد ترامپ تصمیم دارد تا مذاکراتی را در جهت رسیدن به توافق میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین در چارچوب یک توافق منطقه‌ای انجام دهد.

قرار است رئیس جمهور آمریکا با نتانیاهو درباره مسائل دیگر منطقه مانند توافق هسته‌ای ایران و حل و فصل مسائل سوریه بحث و گفتگو داشته باشد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه