English

حجم مبادلات تجاری روسیه و چین به ۳۸ میلیارد دلار افزایش یافت

حجم مبادلات تجاری چین و روسیه در نیمه نخست سال 2017 بیش از دیگر شرکای تجاری روسیه رشد کرده است.

حجم مبادلات تجاری روسیه و چین به 38 میلیارد دلار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راشاتودی، دیمیتری رگوزین معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: حجم مبادلات تجاری این کشور با چین در نیمه نخست سال 2017 از مرز 38 میلیارد دلار فراتر رفته است.

وی ادامه داد: حجم روابط تجاری روسیه و چین نسبت به دیگر شرکای تجاری روسیه رشد بیشتری داشته است.

رگوزین ادامه داد: در حال حاضر مبادلات تجاری بین دو کشور روبه افزایش است و در مقایسه با دیگر کشورها نظیر اتحادیه اروپا، آث‌آن، امریکا، ژاپن و کره رشد بسیار بیشتری داشته است.

معاون رئیس جمهور چین نیز بعد از دیدار با رگوزین تأکید کرد: حجم مبادلات تجاری بین دو کشور روبه افزایش است.

وی ادامه داد: چین بزرگ‌ترین شریک تجاری روسیه محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همکاری‌ دو کشور در زمینه ایجاد زیرساخت مبادلات مرزی روبه گسترش است.

این مقام دولت چین گفت: مسکو و پکن به همکاری‌های خود در زمینه هوانوردی، فضا، انرژی هسته‌ای و کشاورزی ادامه خواهند داد. تولید و ساخت هواپیمای مسافربری در کنار اکتشاف نفت در قطب شمال و همکاری در زمینه اقتصاد دیجیتال موضوعاتی هستند که گفتگوهای بین دو کشور را شامل می‌شوند.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین نیز در ماه می اعلام کرده بود که حجم مبادلات تجاری دو کشور به‌شدت روبه افزایش است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به 80 میلیارد دلار برسد. در سال 2016 مبادلات تجاری چین و روسیه 69.5 میلیارد دلار بود. در این بین صادرات روسیه به چین 33 درصد افزایش یافته و صادرات چین به روسیه نیز 22 درصد بالا رفته است. صادرات محصولات غذایی نیز از روسیه به چین به‌سرعت در حال افزایش است.

پیشتر نیز دیمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه نیز اعلام کرده بود که مسکو و پکن قصد دارند مبادلات خود را طی 3 تا 7 سال آینده تا 200 میلیارد دلار افزایش دهند.

بنا به گفته نخست‌وزیر روسیه ایجاد قوانین تجاری ترجیحی بین دو کشور مدنظر مقامات مسکو و پکن قرار گرفته و این اقدام می‌تواند استفاده از ارزهای ملی دو کشور به‌جای دلار در مبادلات تجاری دو جانبه را افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی