English

اعتراض بنگلادش به مین گذاری مناطق مرزی میانمار

دولت میانمار اعتراض شدید خود را درباره اقدام میانمار مبنی بر مین گذاری مناطق مرزی با این کشور در ادامه سرکوب مسلمانان میانمار ابراز کرد.

اعتراض بنگلادش به مین گذاری مناطق مرزی میانمار

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، دو تن از مسوولان بنگلادشی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند که میانمار اقدام به مین گذاری در مرزهای خود با بنگلادش کرده است.

به گفته آنها، بنگلادش به طور رسمی به موضوع مین گذاری در منطقه بسیار نزدیک مرزهای خود اعتراض خواهد کرد.

در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 نفر کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.

روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند. کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سالجاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.

براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر دهها هزار نفر از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.

دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه