English

خبرگزاری افغانستان وزیر دفاع آمریکا را سگ دیوانه خواند

خبرگزاری آوا افغانستان در پوشش خبری اظهارات وزیر دفاع آمریکا وی را یک سگ دیوانه خواند.

خبرگزاری افغانستان وزیر دفاع آمریکا را سگ دیوانه خواند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آوا، ژنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا طرح فرستادن سربازان بیشتر به افغانستان را امضا کرده است، اما از مشخص شدن شمار آنها تا هنگام گزارش به کانگرس این کشور خودداری کرده است.

بنابر این گزارش، ماتیس ضمن امضای طرح اعزام نیروهای بیشتر امریکایی به افغانستان گفته است که می‌خواهد برای نابودی تروریسم در کنار پاکستان کار کند.

این خبرگزاری افزود: ماتیس که به سگ دیوانه مشهور است گفته است که نیروهای امریکایی علاوه بر آموزش نیروهای امنیتی افغانستان، صلاحیت مبارزه با دشمن را نیز دارند.

زمانی که از ماتیس پرسیده شد که امریکا خواستار داشتن چگونه یک روابط با پاکستان است گفت: قصد داریم با پاکستان کار کنیم تا تروریسم را از بین ببریم فکر می کنم این چیزی است که یک ملت مسئول انجام می‌دهد.

این در حالیست که هفته گذشته پاکستان سه دیدار را با مقام های بلند پایه امریکا لغو کرده و همچنان مجلس نمایند‌گان پاکستان دریک قعطنامه اظهارات اخیر امریکا درباره پاکستان راخصومت آمیز عنوان کر

ماتیس در پاسخ به این سوال که آیا سربازان جنگی به افغانستان می فرستند و یا مشاورین، گفت: هنگامی که شما به افغانستان می روید و یک اسلحه را با خود می برید، پس شما به مکان جنگی می روید، جنگ هنوز هم از سوی نیروهای امنیتی افغانستان به علاوه ۳۸ متحد دیگر انجام می‌شود.

ماتیس افزود: هیچ سرباز اضافی تا کنون انتقال نیافته است و این کار چند روز را در بر می‌گیرد.

این در حالیست که یک مقام پنتاگون گفته است که ایالات متحده در حال حاضر نزدیک به ۱۱۰۰۰ سرباز در افغانستان دارد تا به نیروهای امنیتی کشور مشاوره دهند.

برخی از گزارش ها حاکی از آنست وزارت دفاع امریکا نزدیک ۴ هزار نیروی اضافی به افغانستان ارسال می‌کند که شمار نیروهای امنیتی در کشور به ۱۵ هزار تن برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه