English

اپوزیسیون انگلیس به دنبال تحقق بریگزیت نرم

حزب اپوزیسیون کارگر گفته تغییراتی برای اصلاح لایحه بریگزیت دولت ترزا می پیشنهاد خواهد داد که ماندن بریتانیا در بازار مشترک و اتحادیه گمرکی را به عنوان بخشی از دوره انتقالی بریگزیت، مستثنی کرده است.

اپوزیسیون انگلیس به دنبال تحقق بریگزیت نرم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذاران انگلیسی پنج‌شنبه اولین جلسه پارلمانی خود را به طرحی موسوم به "لایحه لغو بزرگ" اختصاص می‌دهند که قررا است مناسبات این کشور با اتحادیه اروپا را سخت‌تر کند. این اولین فرصت برای ایجاد تغییرات و ارائه پیشنهادات درباره این لایحه است.

روزنامه تایمز با اشاره به نامه‌ای از سخنگوی حزب کارگر در امور بریگزیت به دیوید دیویس،‌ وزیر بریگزیت گزارش داد این حزب از ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس خواهد خواست تا تغییرات جدی شامل اجازه دادن به پارلمان برای تکرار هر قانون جدید اتحادیه اروپا در مورد حقوق کار، محیط زیست و حمایت از مصرف کنندگان، را تایید کند.

این حزب به ریاست جرمی کوربین همچنین خواهد گفت بریتانیا باید حین دوره انتقالی همچنان در اتحادیه گمرگی، بازار مشترک و دادگاه عدالت اروپایی مشارکت داشته باشد. این حزب امید دارد تا حمایت قانونگذاران محافظه‌کار حامی اروپا را جلب کند.

حزب کارگر تمایل دارد وقتی که بریتانیا رسما از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ خارج شد، در بازار واحد اروپا و اتحادیه گمرکی بماند و جایگزین‌هایی را به دولت محافظه‌کار می پیشنهاد داد. تصویب این لایحه در پارلمان با توجه به اینکه ترزا می اکثریت پارلمانی را در انتخابات زودهنگام ژوئن از دست داد، می‌تواند آینده او را بسازد و یا نابود کند و مجددا بحث درباره ماهیت بریگزیت را پیش بکشد.

دولت بریتانیا گفته است "قانون جوامع اروپایی" سال ۱۹۷۲ را ملغی خواهد کرد؛ حرکتی که به قانونی خاتمه می‌دهد که طبق آن قوانین اتحادیه اروپا در بریتانیا برتری دارد. در عوض، "لایحه لغو بزرگ" در پارلمان بریتانیا مطرح شده تا قدرت قوانین این کشور را به دست قانونگذاران و سیاستمداران آن بازگرداند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی