English

توافق تاجیکستان و چین برای تبادل اطلاعاتی

وزارت خارجه چین امروز (جمعه) اعلام کرد که با تاجیکستان به منظور ایجاد تبادلات بیشتر اطلاعات امنیتی و به عنوان بخشی از ارتقای روابط دیپلماتیک، توافق کرده است.

توافق تاجیکستان و چین برای تبادل اطلاعاتی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ و امامعلی رحمان، روسای جمهور چین و تاجیکستان روز پنجشنبه یک همکاری استراتژیک جامع را میان دو کشور ایجاد کردند و قرار است در جریان سفر رحمان به چین این توافق تبادل اطلاعات امنیتی صورت گیرد.

دو کشور بر اقدامات تقویت کننده به منظور مقابله با تهدیدهای تروریستی، جدایی طلبی و افراط گری مذهبی و همچنین مبارزه با گروه‌های تبهکار بین‌المللی و قاچاق موادمخدر به واسطه تبادل تخصصی اطلاعات توافق کرده‌اند.

وب سایت وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف بر تقویت روابط بین دپارتمان‌های دفاع، امنیت و پلیس و تعمیق تبادلات اطلاعاتی قرار است توافقی داشته باشند.

برنامه چین برای ایجاد مجدد جاده ابریشم به واسطه ارتباط مجدد میان مسیرهای تجاری در مرزهای آسیای میانه و جنوب شرق آسیا با عنوان "ابتکار عمل جاده و کمربند" نگرانی‌های امنیتی را برای این کشور و کمپانی‌های آن به وجود آورده است و به همین دلیل به دنبال تقویت روابط میان کشورهای حوزه جاده ابریشم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه