English

رسوایی تازه برای آمریکا؛

مخالفان سوری مستقر در پایگاه التنف سلاح آمریکایی به داعش می‌فروشند

یک مسوول امنیتی سابق بخش سوری پایگاه التنف وابسته به آمریکایی‌ها در جنوب سوریه اعلام کرد، افراد مسلح "مغاویر الثوره" مورد حمایت آمریکایی‌ها سلاح‌های آمریکایی را به داعش می‌فروشند.

مخالفان سوری مستقر در پایگاه التنف سلاح آمریکایی به داعش می‌فروشند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، محمد السلام، مسوول امنیتی سابق پایگاه التنف به اسپوتنیک گفت: زمانی که دریافتیم سلاح‌ها تسلیم داعشی‌ها می‌شود به آمریکایی‌ها جریان را اطلاع دادیم اما آنها سعی نکردند مانع از این پدیده شوند. بلکه به حمایت‌شان از مهند الطلاع، فرمانده "مغاویر الثوره" افزودند.

وی تصریح کرد، مهند الطلاع اقدام به فروش سلاح به داعش می‌کرد. زمانی که موضوع را فهمیدیم آمریکایی‌ها را باخبر کردیم اما آنها بیشتر از این فرمانده حمایت کردند.

السلام تصریح کرد، تعداد زیادی تفنگ‌های "М-۱۶"  به داعشی‌ها فروخته شده بود آمریکایی‌ها در تحقیقات دریافتند که ۴۷۰۰ قبضه تفنگ مفقود و ده‌ها قبضه سلاح دیگر ناپدید شده است.

السلام ادامه داد، آمریکایی‌ها از سوری‌های مستقر در پایگاه خواستند با ارتش سوریه بجنگند اما افراد شریف در بین آنها این موضوع را رد کردند و گفتند: ما در این گروه هستیم تا با داعش بجنگیم نه با ارتش سوریه.

وی افزود:‌ آمریکایی‌ها سعی کردند ساکنان دیر الزور را به پایگاه الشدادی برای جنگ با داعش در دیر الزور و بعد از آن جنگ با ارتش سوریه ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه