English

نخست‌وزیر عراق آزادی تلعفر و پاکسازی کامل استان نینوا را اعلام کرد

نخست وزیر عراق امروز پنجشنبه رسما بازپس گیری شهرستان تلعفر و پاکسازی کاما استان نینوا از وجود تروریست‌های داعش را اعلام کرد.

نخست‌وزیر عراق آزادی تلعفر و پاکسازی کامل استان نینوا را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسکای نیوز عربی، عملیات برای بازپس‌گیری شهرستان تلعفر 29 مرداد آغاز شد و با اعلام باز پس‌گیری این شهر، استان نینوا که زمانی تقریبا به طور کامل به دست داعش افتاده بود، از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شد.

نیروهای عراقی اواسط هفته جاری توانستند شهر تلعفر، مرکز شهرستان تلعفر را پاکسازی کنند اما شهرک العیاضیه در شمال این شهرستان به مقر اصلی داعشی‌های فراری تبدیل شده بود که نیروهای عراقی صبح امروز اعلام کردند، توانسته‌اند العیاضیه را نیز از کنترل تروریست‌ها خارج کنند.

حیدر العبادی در بیانیه‌ای خطاب به تروریست‌های داعش گفت: هرکجا که باشید ما برای آزادسازی کشورمان به سراغ شما می‌آییم و مقابل شما راهی جز مرگ یا تسلیم نیست.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق العبادی ادامه داد: شادی کامل و پیروزی محقق شد  و استان نینوا به طور کامل تحت کنترل نیروهای دلاور ما درآمد. به شما اعلام می‌کنم که تلعفر مقاوم به موصل آزاد پیوست و به خاک میهن بازگشت. طی روزهای گذشته تروریست‌های داعش در العیاضیه و مناطق دیگر نابود شدند و به آنها اجازه فرار داده نشد.
با پاکسازی استان نینوا، اکنون توجه نیروهای عراقی به شهر الحویجه و مناطق اطراف آن در استان کرکوک جلب شده است که به همراه بخش‌هایی از بیابانهای استان الانبار تنها نقاط باقیمانده در دست داعش در عراق محسوب می‌شوند.

العبادی عنوان داشت: تلعفر عزیز آزاد شد و پرچم عراق بار دیگر به دست مبارزان دلاور عراقی من جمله نیروهای ارتش، پلیس فدرال، سرویس مبارزه با تروریسم، حشد شعبی، نیروهای واکنش سریع و اهالی تلعفر بالا رفت.

وی بر عزم و ارده همه عراقی‌ها برای ادامه مسیر آزادسازی تمام خاک عراق تاکید کرد.

العبادی تاکید کرد، این دیدگاه ثابت و جدی عراقی‌ها نسبت به جنایتکارانی است که  وجودشان در هر مکانی تهدیدی برای تمامی ملت‌های منطقه و جهان به شمار می‌رود.

بازپس‌گیری استان نینوا از اهمیت معنوی خاصی برای ارتش عراق برخوردار است چرا که شهر موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق و مرکز این استان، سال‌ها در اختیار داعش بود و به نمادی برای قدرت این گروه تروریستی تبدیل شده بود.

 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی