English

اردوغان:‌ آژانس اطلاعات ترکیه باید تحت امر رئیس جمهور باشد

رئیس جمهور ترکیه گفت: به دنبال تغییرات ایجاد شده در بنیاد آژانس ملی اطلاعات پس از وضع حالت فوق‌العاده، این آژانس باید تحت امر وی فعالیت کند.

اردوغان:‌ آژانس اطلاعات ترکیه باید تحت امر رئیس جمهور باشد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان افزود:‌ آیا رئیس جمهور کسی نیست که باید اطلاعات مهم و استاد اطلاعاتی را دریافت کند؟ اگر رئیس اطلاعات به صورت مستقیم تحت امر رئیس جمهور نباشد،‌ کشور توانایی‌اش را در عملکرد مناسب از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: چنین اقدامی در تمامی کشورهای بزرگ صورت می‌گیرد.

طی حکم 25 اوت سال جاری میلادی، آژانس اطلاعات ملی ترکیه تحت فرمان رئیس جمهوری قرار گرفت و از سرگیری جمع آوری اطلاعات در ارتش صورت می‌گیرد. براساس بخش دیگری از این حکم معاونت آژانس اطلاعات ملی ترکیه نیز از نخست وزیر گرفته شده و به رئیس جمهور اعطا می‌شود که این مساله انتقادهای مخالفان را در پی داشت.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت:‌ این امر "ضرورت" دارد که آژانس اطلاعات ترکیه تحت امر رئیس جمهور باشد تا من اطلاعات را دریافت کنم و اقدامات لازم را انجام دهم. زمانیکه دیگر کشورهای بزرگ را ببینید، متوجه می‌شوید روسای دولت‌ها چنین مسئولیتی دارند. در کشورهایی با سیستم پارلمانی نیز آژانس‌های اطلاعاتی تحت امر نخست وزیری هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه