English

اردوغان کشتار مسلمانان در میانمار را به شدت محکوم کرد

رئیس جمهور ترکیه کشتار مسلمانان در میانمار را به شدت محکوم کرد و از مجامع بین المللی و سازمان ملل خواستار اقدام عملی در پایان دادن به این کشتار ها شد.

اردوغان کشتار مسلمانان در میانمار را به شدت محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، رئیس جمهور ترکیه طی مصاحبه‌ای در پخش مشترک شبکه های تلویزیونی دولتی (TRT) و (NTV) در خصوص کشتار مسلمانان در میانمار گفت: متاسفانه جهان در قبال مساله مسلمانان در میانمار ساکت مانده است، جهان این فاجعه را نه می بیند و نه می شنود. حادثه اخیر بنگلادش نیز حادثه ای بسیار دردناک بود. متأسفانه حدود 3000 مسلمان در تنگنا قرار گرفته و حتی زمینه مرگ آنها به گونه ای فراهم شده است. ما این حادثه را به شدت محکوم می کنیم و آن را نیز از مراجع بین المللی از جمله سازمان ملل پیگیری خواهیم کرد.

وی در رابطه با فعالیت‌های دیپلماتیک ترکیه در قاره آفریقا اظهار داشت: پیش از به قدرت آمدن حزب عدالت و توسعه، تعداد سفارتخانه های کشور در این قاره 12 مورد بود و در حال حاضر 39 سفارتخانه در این قاره فعالیت می کنند. هدف ما افتتاح سفارتخانه در تمام کشورهای آفریقایی است که تلاش های وزارت امور خارجه در این زمینه همچنان ادامه دارد. 

اردوغان ضمن ارزیابی فعالیت های کمک های بشردوستانه کشور تاکید کرد: در زمینه کمک های بشردوستانه و توسعه پس از ایالات متحده در رده دوم قرار داریم. 

رئیس جمهور ترکیه در خصوص حوادث اخیر در مسجد الاقصی نیز گفت: من کاملا مطمئن نیستم که این نقض حقوق ها، خاتمه یافته است. بنابراین همه از جمله نخست وزیر اسرائیل باید بدانند که حریم شریف، مکان مقدس در هر سه دین است و کسی نمی‌تواند آن را به خود اختصاص دهد. کسی نمی‌تواند مانع ورود مسلمانان به این مکان مقدس شود. این موضوع غیر قابل قبول است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه