English

۴۷ کشته و زخمی در حمله به نظامیان افغان در استان هلمند

بر اساس اعلام مقام های افغانستان، در حمله یک بمب‌گذار انتحاری سوار بر خودرو به نیروهای ارتش این کشور در شهر لشکرگاه دست کم ۵ تن کشته و ۴۲ تن نیز زخمی شدند.

۴۷ کشته و زخمی در حمله به نظامیان افغان در استان هلمند

به گزارش خبرگزاری موج، عمر زواک، سخنگوی والی استان هلمند که شهر لشکرگاه مرکز آن است به بی‌بی‌سی گفت، نیروهای ارتش در نزدیک فرماندهی پلیس در شهر لشکرگاه توقف کرده بودند که عامل انتحاری، خودرو بمب‌گذاری شده خود را به یکی از خودروهای زرهی ارتش افغانستان کوبید.

عبدالغفار صافی، رئیس پلیس استان هلمند گفت، که انفجار این خودروی انتحاری حوالی ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی در نزدیکی یک مقر پلیس استان هلمندو همچنان شعبه بانکی که گروهی از ماموران پلیس و سربازان برای دریافت حقوقشان در مقابلش جمع شده بودند رخ داد که در اثر آن پنج تن شامل دو زن، دو سرباز و یک کودک کشته و ۴۲ تن نیز زخمی شدند.در این حمله بمگذار خودرو بمبگذاری شده حاملش را به یک خودرو زرهی ارتش کوبید.

این نخستین انفجار انتحاری پس از اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان است.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته و یک سخنگوی این گروه گفته که تلفاتی به نیروهای دولتی وارد شده است.

دیروز پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا، گروه طالبان گفت که این استراتژی به معنای ادامه جنگ در افغانستان است و این گروه هم به جنگ ادامه می‌دهد.

همچنین رسانه های افغانستان امروز(چهارشنبه) گزارش دادند، در حمله با نارنجک به یک ایست بازرسی پلیس در شهر کابل پایتخت این کشور، دست کم هفت نفر مجروح شدند.

شبکه تلویزیونی طلوع افغانستان گزارش داد، در جریان این حمله چهار نارنجک به سمت یک ایست بازرسی پلیس در منطقه کوته سنگی شهر کابل پرتاب شد که دست کم هفت زخمی برجای گذاشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی