English

احیای صلح خاورمیانه محور گفتگوهای پادشاه اردن و امیر قطر با کوشنر

پادشاه اردن و امیر قطر در دیدارهای جداگانه با مشاور ارشد ترامپ دیدار بر برقراری مجدد مذاکره سازنده میان اسرائیل و فلسطین برای دستیابی به صلح تاکید کردند.

احیای صلح خاورمیانه محور گفتگوهای پادشاه اردن و امیر قطر با کوشنر

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسکای نیوز، عبدالله دوم، پادشاه اردن با جارد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده دیدار و پیرامون راه‌کارهای به جریان انداختن روند صلح و تلاش برای مذاکره مجدد و سازنده فلسطین و اسرائیل بحث و تبادل نظر کردند.

هیات آمریکایی به ریاست جارد کوشنر و حضور جیسون گرینبلات و دینا پاول، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه وارد منطقه شدند و در جده با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کردند و پس از دیدار با امیر قطر در دوحه راهی اردن شدند.

این هیات در دیدار با امیر قطر درباره مساله صلح خاورمیانه گفتگو کردند.

همچنین امیر قطر بر لزوم احیای مذاکرات صلح در منطقه تاکید کرد.

هیات مذکور پس از اردن به مصر و اراضی اشغالی می‌رود.

خبرگزاری "بترا" اردن گفت: پادشاه اردن در این دیدار بر نقش مهم آمریکا و پایبندی دونالد ترامپ، نسبت به تلاش برای دستیابی به توافق صلح میان فلسطین و اسرائیل تاکید کرد.

پیشتر نیز اردن در بیانیه‌ای با همکاری فلسطین، مصر از جامعه بین‌الملل خواستار آن شدند که تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها که از سال ۲۰۱۴ متوقف شده است، افزایش یابد.

وزیران امور خارجه این سه کشور همچنین اعلام کردند: بحران حل نشده فلسطین و ناکامی در تحقق حقوق مشروع مردم این کشور علت اصلی بی‌ثباتی در منطقه به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه