English

استقبال اشرف غنی از راهبرد ترامپ درباره افغانستان

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از راهبرد جدید آمریکا درباره افغانستان استقبال کرده و گفت، این تصمیم از تداوم تعهد آمریکا به عنوان یک شریک کلیدی دولت افغانستان خبر می دهد.

استقبال اشرف غنی از راهبرد ترامپ درباره افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری طلوع، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در بیانیه ای که از سوی کاخ ریاست جمهوری ساعاتی بعد از اعلام راهبرد افغانستان از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا منتشر شد، گفت: من از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مردم این کشور به خاطر صحه گذاشتن بر حمایت از تلاشهای ما به منظور دستیابی به خوداتکایی و مبارزه مشترک ما برای خلاص کردن منطقه از تهدید تروریسم قدردانی می کنم.

وی افزود: راهبرد جدید باعث افزایش ظرفیت‌ها در ماموریت "حمایت راسخ" خواهد شد. این راهبرد به طور ویژه بر تقویت نیروی هوایی افغانستان، دو برابر کردن اندازه نیروهای عملیات ویژه افغان و افزایش قابلیتهای ناتو برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان تاکید دارد.

غنی خاطر نشان کرد: پیروی از این راهبرد برای برقراری ثبات در منطقه اجازه می‌دهد تا در دستیابی به اهداف دوجانبه صلح  همکاری کرده و در طی یک مسیر آشکار با حمایت کشورهای منطقه همکاری کنیم.

او تاکید کرد، شراکت آمریکا و افغانستان در زمینه غلبه بر تهدید تروریسم به عنوان تهدیدی علیه همه، قدرتمند تر از هر زمان شده است.

غنی گفت: قدرت نیروهای امنیتی ما باید نشان دهد که طالبان و دیگر گروه ها نخواهند توانست به پیروزی نظامی دست پیدا کنند. ماموریت صلح بیشترین اهمیت را دارد و صلح اولویت ما باقی می ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه