English

انتقاد جمهوری خواهان از ترامپ شدت یافت

پایگاه اینترنتی «هیل» گزارش داد: جمهوری خواهان سنا از فقدان انضباط کاری و سبک رهبری پر از هرج و مرج «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به تنگ آمده اند و روابط آنها با رئیس جمهوری وخیم ترشده است.

انتقاد جمهوری خواهان از ترامپ شدت یافت

به گزارش خبرگزاری موج،  این پایگاه اینترنتی افزود: برخی از جمهوری خواهان سنا حتی علنی تر از قبل از دونالد ترامپ انتقاد می کنند. 

«باب کورکر» سناتور جمهوری خواه از ایالت تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا شدیدترین انتقاد را مطرح کرد و به رای دهندگان در «چاتانوگا» (Chattanooga) (چهارمین شهر بزرگ ایالت تنسی) گفت: ترامپ هنوز نتوانسته ثبات و صلاحیت لازم را برای اثبات موفقیتش نشان دهد. 

کارشناسان راهبردی جمهوری خواهان می گویند کورکر احتمالا از خط مشی بداهه و بدون آمادگی قبلی ترامپ درباره چگونگی مقابله با تهدید کره شمالی و تهدیداتش درباره مواجهه پیونگ یانگ با «آتش و خشمی که جهان نظیر آن را هرگز ندیده است» ناراضی است. 

اظهارات ترامپ یکی از تازه ترین نمونه های وضعیتی است که راهبرد وی یا حزبش را تضعیف می کند.

«جیمز لانکفورد» سناتور جمهوری خواه از اوکلاهاما هم روز جمعه از ترامپ به خاطر مواضع دو پهلویش در محکومیت برتری طلبان سفید پوست به دنبال درگیری آنها با لیبرال ها در شارلوتزویل ایالت ویرجینیا انتقاد کرد و گفت: هر وقت ترامپ در موضوعی دخالت و تلاش می کند بین دوگروه یا دیالوگ توازن ایجاد کند، وضعیت را پیچیده تر می کند. به نظرم ما باید درباره آنچه که گفته می شود و چگونگی بیان آن بسیار شفاف باشیم.

سناتورهای جمهوری خواه بعلاوه از سناتور «جف فلیک» از ایالت آریزونا و یکی از منتقدان صریح ترامپ حمایت کرده اند. ترامپ صبح پنجشنبه در توئیتی نوشت از این که در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان با «کلی وارد» نامزد محافظه کاران رقابت می کند، خوشحال است. وی فلیک را «سمی» خواند.

این اظهارات، واکنش «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا را برانگیخت و گفت: فلیک سناتوری فوق العاده و از حامیان خستگی ناپذیر ایالت آریزونا و کشور است. من کاملا از وی حمایت می کنم.

با وجود خودداری مک کانل از رویارویی با ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی، روابط آنها در هفته های گذشته وخیم تر شده است.

متحدان مک کانل، ترامپ را به خاطر تضعیف پیام جمهوری خواهان در مباحث مربوط به طرح مراقبت های بهداشتی مورد انتقاد قرار داده اند و مک کانل هفته گذشته گفت که رئیس جمهوری «انتظارات بیش از حدی» درباره انجام سریع امور در کنگره دارد.

وی این هفته همچنین بشدت گروه های سفید پوست در شارلوتزویل را محکوم کرد که رسانه های آمریکایی آن را نشانه مقابله با واکنش ترامپ ارزیابی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی