English

انحلال شورای ارزیابی تغییرات جوی توسط ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اجرای تصمیم خود مبنی بر انحلال نهادهایی که به زعم وی کارایی ندراند و صرفا هزینه بر هستند، شورای ارزیابی تغییرات آب و هوایی ملی را منحل کرد.

انحلال شورای ارزیابی تغییرات جوی توسط ترامپ

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از هافینگتون پست، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرمان انحلال شورای ارزیابی تغییرات آب و هوایی ملی را که مسئول سیاست گذاری و اجرای راهکارهایی برای مقابله با تغییرات جوی نامطلوب بود، صادر کرد.

این در حالی است که به گفته 15 عضو تشکیل دهنده این شورا، تصمیم ترامپ توانایی آمریکا را برای پیشگیری و آمادگی در برابر تغییرات اقلیمی که درآینده به وجود خواهد آمد، کاهش می دهد.

 گزارش ارزیابی شرایط آب و هوایی آمریکا هر 4 سال یک بار ارائه می شود و آخرین مورد آن قرار بود در سال میلادی 2018 منتشر شود که ظاهرا علیرغم انحلال شورا، همچنان به قوت خود باقی است.

ترامپ در حالی شورای ارزیابی تغییرات آب و هوایی ملی را منحل می کند که در اوایل ماه میلادی ژوئن نیز علیرغم اصرار شرکای اروپایی، از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد.

این دومین بار در طول یک هفته گذشته است که رئیس جمهور آمریکا یکی از شوراهای مشورتی این کشور را منحل می کند. وی پیشتر انجمن مشاوران تجاری آمریکا را که به اظهارنظر وی درباره حادثه نژادپرستانه «شارلوتسویل» اعتراض کرده بودند، منحل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه