English

اسد: مواضع سوریه بخشی از دلایل جنگ علیه این کشور بوده است

رئیس‌جمهوری سوریه امروز (یکشنبه) در سخنانی خاطرنشان کرد: ما در سوریه بهای سنگینی را در ازای ناکام گذاشتن طرح و نقشه‌های غرب در جهان پرداختیم.

اسد: مواضع سوریه بخشی از دلایل جنگ علیه این کشور بوده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از العهد، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در سخنانی خاطرنشان کرد: سوریه همواره از گذشته در هدف طرف‌های دیگر بوده است و هرکس که این هدف را تحت کنترل خود در آورد تبدیل به یک تصمیم گیرنده در منطقه می‌شود.

وی افزود: درست است که مواضع سوریه بخشی از دلایل جنگ علیه این کشور بوده است، اما در عین حال نزاع بین‌المللی و توازن‌ قدرت‌های مختلف وجود دارد.

بشار اسد

بشار اسد تاکید کرد: ما در سوریه بهای سنگینی را در ازای ناکام گذاشتن طرح غرب در جهان پرداخت کردیم. من نمی‌دانم که چه زمانی در مورد پیروزی علیه نقشه‌های غرب صحبت خواهیم کرد چراکه نبرد ادامه دارد. مرحله خطرناک تر علیه سوریه در سال نخست جنگ بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما بسیاری از جوانانمان و زیرساخت‌های کشورمان را از دست دادیم اما ما به یک جامعه همگون دست یافتیم. در بردها و باخت‌ها، بهای مقاومت بسیار کمتر از بهای تسلیم شدن است.

رئیس جمهور سوریه افزود: جنگ علیه منطقه از زمان جنگ علیه ایران در سال ۱۹۸۰ آغاز شد.

بشار اسد

اسد اظهار کرد: تسلیم شدن در مقابل نقشه‌های غرب فایده‌ای ندارد و جنگ علیه عراق از دهه‌ها قبل ادامه دارد.

رئیس‌جمهوری سوریهتصریح کرد: نقشه‌های غرب با اخوان المسلمین و گروه‌های موسوم به اسلام سیاسی شکست خورد اما نبرد ادامه دارد.

واکنش طائفه‌ای در سوریه وجود دارد

وی افزود: واکنش طائفه‌ای در سوریه وجود دارد، اما باورهای طائفه‌ای در کشور ما مطرح نیست.

بشار اسد همچنین تاکید کرد که رئیس‌جمهور در ایالات متحده صرفاً مجری سیاست‌ها است چراکه لابی‌های اقتصادی، نظامی و تجاری همان طرف‌های تصمیم‌ساز هستند.

بشار اسد همچنین خاطر نشان کرد: تغییرات در گفتمان غرب که اخیرا صورت گرفته است بنا به انگیزه‌های انسانی نیست بلکه علت آن پایداری نیروهای مسلح و حمایت دوستان است. تغییر در رویکردهای غرب ولو به صورت جزئی به منزله تغییر در سیاست‌های آنها نیست.

ما به ضربه زدن به تروریسم ادامه خواهیم داد

وی تاکید کرد: تا زمانی که حتی یک تروریسم در سوریه حضور داشته باشد، ما به ضربه زدن به تروریسم ادامه خواهیم داد.

بشار اسد

بشار اسد گفت: با وجود اینکه بیشتر طرح‌ها و ابتکار عمل‌ها از نیت‌های بد کلید خورد و مطرح شد اما ما تعامل مثبتی با بسیاری از این طرح‌ها نشان دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه