English

اردوغان در جستجوی ضربه زدن به انتخابات آلمان است

رئیس جمهور ترکیه گفت: آلمان به پرونده 4 هزار و 500 تروریست که توسط ترکیه به آنها ارسال شده، بی توجهی کرده و رسیدگی نکرده است.

اردوغان در جستجوی ضربه زدن به انتخابات آلمان است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان اظهار داشت: پرونده 4 هزار و 500 تروریست را به خانم مرکل ارسال کردم. متاسفانه این پرونده ها مورد قبول واقع نشد. اکنون نیز پرونده ها در اختیار آنهاست. ولی ایشان از بنده تقاضای استرداد چندین نفر را دارند. اگر قوانین قضایی در کشور شما وجود دارد، در کشور ما نیز این قوانین اعمال می شود. همچنین شخصی که شریک ائتلافی وی است، نیز هر از گاهی این درخواست ها را مطرح می کند. 

وی اضافه کرد: برای ما مشخص بود که دعوت ما از ترک تباران ناراحتی مقامات آلمان را به همراه خواهد داشت اما  به تلاش های خود ادامه خواهیم داد. اکنون خطاب به برادران خود در اروپا اعلام می کنم که حق دموکراتیک خود را پای صندوق های رای و به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و درس خوبی به آنها بدهید.

وی گفت: وزیر امور خارجه فعلی آلمان نیز حد خود را نمی داند. شما در چه جایگاهی هستی که با رئیس جمهور ترکیه این گونه صحبت می کنی؟ شما باید با همتراز سیاسی خود و وزیر امور خارجه ترکیه گفتگو کنی. حد و حدودت را بدان. شما چقدر سابقه در امور سیاسی داری؟ چه تجربیاتی داری؟ زندگی ما در سیاست و مبارزات سیاسی گذشته است.

اردوغان ادامه داد: از این رو برای ما مهم نیست که درهای گمرگی آلمان را باز می کنید یا نه. این موضوع اصلا اهمیتی ندارد. کشورهایی که درهای خود را به روی ما گشوده اند، با استقبال قبول کرده و ما نیز درهای کشورمان را به رویشان باز می کنیم. این کشورها برای ما کافی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه