English

انتقاد چهره به چهره مقام ارشد نظامی چین از همتای آمریکایی

مقام ارشد چین در دیدار با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت، رزمایش‌های نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی و استقرار سامانه تاد در شبه جزیره کره در نزدیکی چین، تاثیری منفی بر اعتماد دو کشور دارد.

انتقاد چهره به چهره مقام ارشد نظامی چین از همتای آمریکایی

به گزارش خبرگزاری موج،  فَن چانگلونگ معاون کمیسیون مرکزی ارتش چین دردیدار با ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت اقدامات اشتبا ه آمریکا در مورد تایوان و در دریای چین جوبی، تاثیر بدی براعتماد نظامی متقابل میان دو کشور دارد.

 معاون رئیس کمیسیون مرکزی اربش چین به دانفورد گفت اعتماد دوجانبه افزایش یافته است اما اقدامات اشتباه در مساله تایوان و استقرار سامانه دفاع موشکی تاد اطراف چین، حضورکشتی‌ها وهواپیماهای جنگی آمریکا و فعالیت آنان در دریای چین جنوبی، تاثیری منفی بر ارتباط نظامی دوجانبه داشته است.

چین مدعی مالکیت بر دریای چین جنوبی است و اقدام به ساخت جزایری مصنوعی در این منطقه کرده است که همواره موجب واکنش برخی کشورهای منطقه است. آمریکا با حضور نظامی در این منطقه و نزدیک شدن به جزایر ساخت چین موجب خشم پکن می‌شود.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از چند روز پیش به شرق آسیا سفر کرده است. وی تا کنون به کره جنوبی و چین رفته و به زودی به ژاپن سفر می‌کند تا با هریک از این کشورها درباره مسایل دوجانبه و همچنین درباره کره شمالی صحبت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه