English

تاکید رئیس جمهور اندونزی بر حفاظت از تکثرگرایی در مقابل افراط گرایی

رئیس جمهوری اندونزی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، این کشور به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان به همکاری برای مقابله با تهدید افراطی‌ها و حفاظت از قانون اساسی که در آن آزادی و تنوع مذهبی لحاظ شده است، نیاز دارد.

تاکید رئیس جمهور اندونزی بر حفاظت از تکثرگرایی در مقابل افراط گرایی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی در آستانه روز استقلال این کشور در روز پنجشنبه، طی سخنانی در پارلمان بر لزوم حل اختلافات در این کشور که بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا است و همچنین برخورد با تهدید افراطی گرایان، اشاره کرد.

پلیس اندونزی روز سه‌شنبه چهار شبه نظامی افراطی را نزدیک به پایتخت این کشور دستگیر کرد و همچنین مواد شیمیایی را که به گفته پلیس برای ساخت بمب به منظور حمله به کاخ ریاست جمهوری قرار بود استفاده شود، کشف و ضبط کرد.

 پس از تظاهرات اسلام گرایان علیه فرماندار وقت جاکاراتا، پایتخت اندونزی، که متعلق به یک اقلیت دوگانه چینی و مسیحی بود در سال گذشته تنش‌های مذهبی در این کشور افزایش پیدا کرده است. فرماندار وقت در بحبوحه انتخابات شهرداری به جرم توهین به قرآن محاکمه شد.

ویدودو اظهار داشت: ما می‌خواهیم با یکدیگر نه تنها در زمینه ایجاد اقتصاد برابر، بلکه در زمینه توسعه سیاسی، ایدئولوژیک، اجتماعی و فرهنگی همکاری کنیم.

وی افزود: در زمینه ایدئولوژی، ما باید بردباری ملی خود را در حفاظت از "پانکاسیلا"، قانون اساسی سال 1945، اتحاد جمهوری اندونزی و اتحاد در کنار حفظ تنوع تقویت کنیم.

پانکاسیلا ایدئولوژی ملی اندونزی است که شامل اعتقاد به خدا، اتحاد کشور، عدالت اجتماعی، دموکراسی و حفاظت از تنوع مذهبی در سیستمی سکولار است.

با این حال نگرانی‌هایی درباره تضعیف روز افزون "اسلام میانه‌رو" در کشوری که حدود 85 درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و با توجه به اقلیت‌های بودایی، مسیحی، هندو و سایر اقلیت‌ها وجود دارد.

در ماه آوریل، فرماندار وقت جاکاراتا، که متحد ویدودو بود انتخابات شهرداری را به رقیب مسلمان خود باخت و پس از آن به جرم خشونت زندانی شد، حکمی که گروه‌های راست‌گرا و سازمان‌های بین‌المللی آن را ناعادلانه و سیاسی خواندند.

رئیس جمهوری اندونزی همچنین گفت: ما با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم و خواهیم بود. ما هنوز با فقر و بی عدالتی، اقتصاد جهانی نامعلوم و همچنین با اقدامات تروریستی و افراطی‌گرایان روبه‌رو هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی