English

ماکرون در گفتگو با اردوغان:

جایگزینی برای اسد در سوریه وجود ندارد

رئیس جمهور فرانسه و ترکیه در یک تماس تلفنی درباره حل سیاسی بحران سوریه باهم گفت‌وگو کردند.

جایگزینی برای اسد در سوریه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیا الیوم، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از طریق تماس تلفنی درباره اوضاع سوریه باهم گفت‌وگو کردند.

کاخ الیزه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهور فرانسه بار دیگر ابراز تمایل کرد که با ترکیه پیرامون مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و پیدا کردن راه‌ حل‌های سیاسی همه‌جانبه برای گسترش صلح، ثبات و اتحاد در سوریه گفت‌وگو کند.

ماکرون نیز ضمن اشاره بر اینکه اولویت کشورش مبارزه همه‌جانبه با گروه‌های تروریستی است، گفت، جایگزین قانونی برای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه وجود ندارد و برکناری وی از قدرت پیش‌شرط پایان یافتن درگیری در سوریه نیست.

فرانسه از زمان ریاست جمهوری ماکرون، اولویت‌های خود را درباره پرونده سوریه مشخص کرده که شامل تثبیت آتش‌بس در سوریه، شکست گروه تروریستی داعش و مذاکره با طرف‌های سوری می‌باشد.

علی رغم اینکه اردوغان بارها اعلام کرده تا وقتی اسد در راس قدرت است بحران سوریه حل نمی‌شود، اما ماکرون رفتن وی از قدرت را شرط اولیه پایان این درگیری‌ها نمی‌داند.

پیشتر وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده بود که بشار اسد به تنهایی نمی‌تواند بحران سوریه را حل کند و در عین حال تاکید کرد پاریس قصد ندارد مسئله سرنگونی اسد را در اولویت تلاش‌هایش برای حل بحران سوریه قرار دهد.

پاریس معتقد است که فرمول فدرالی شدن مناسبت‌ترین گزینه برای سوریه است و اینکه تلاش برای آن نیازمند حمایت گروه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به شکل برابر است.

ترکیه نیز همواره حکومت دمشق و در راس آن حضور بشار اسد در قدرت را هدف اتهام‌های خود در ارتباط با جنگ سوریه قرار داده و از  گروه‌های شورشی مخالف بشار اسد حمایت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی