English

شکایت دادستان کل سان‌ فرانسیسکو از ترامپ

دادستان کل سان ‌فرانسیسکو از «دونالد ترامپ» به دلیل تهدیدش مبنی بر کاهش بودجه شهرهایی که قوانین مهاجرتی او را اجرا نمی‌کنند، شکایت کرد.

شکایت دادستان کل سان‌ فرانسیسکو از ترامپ

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز؛ پس از شیکاگو، این بار مقامات سان‌ فرانسیسکو، واقع در ایالت کالیفرنیا، شکایتی را علیه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به وزارت دادگستری این کشور تحویل دادند که در آن به تهدید رئیس جمهور مبنی بر قطع کمک‌های مالی به شهرهایی که فرمان مهاجرتی وی را رعایت نمی‌کنند، اعتراض کردند.

در این شکایت آمده است: دولت فدرال تلاش می‌کند با اعمال مجازات‌های مالی و به شکل نامناسبی، قوانین ملی مهاجرت را اجرایی کند.

دونالد ترامپ در ماه ژانویه قوانین سختگیرانه‌ای علیه مهاجران درنظر گرفت و برای ملزم کردن تمام شهرهای آمریکا به اجرای این قوانین، دستور داد شهرهایی که به این فرمان اجرایی بی‌توجه هستند و برای مهاجران غیرقانونی به پناهگاهی امن تبدیل شده‌اند، از دریافت منابع مالی دولتی محروم می‌شوند.

«هاویر بسرا»، دادستان کل کالیفرنیا، در این باره گفت: زمانیکه ترامپ تهدید کرد توانایی ما را در اجرای قوانین محلی محدود می‌کند تا کار خود را انجام داده و از مردم محافظت کند، در واقع مسیر اشتباهی را برای مبارزه برگزید.

مقامات محلی معتقدند این اقدام ترامپ، امنیت عمومی را به خطر می‌اندازد. کالیفرنیا سال گذشته 28 میلیون دلار بودجه در چارچوب منابع مالی فدرال دریافت کرد که با توجه به شرایط جدید ممکن است آن را از دست بدهد. سان فرانسیسکو نیز مبلغ 1.4 میلیون دلار کمک نقدی دریافت کرده بود و مقامات این شهر معتقد هستند اجرای قوانین مهاجرتی، وظیفه دولت فدرال است و نباید آنها را برای انجام این کار تحت فشار قرار داد.

یک وکیل مدافع در سان فرانسیسکو گفت: ما مهاجران را بازداشت نمی‌کنیم. اما پلیس و نمایندگان آن با هر نوع جرمی در شهر مقابله می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه