English

انتقاد سازمان ملل از بازداشت مهاجران و پناهجویان در آمریکا

کارشناسان سازمان ملل نسبت به بازداشت گسترده پناهجویان و مهاجران در آمریکا هشدار داده و درباره مشکلات سیستماتیک در سیستم مقابله با جرایم این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتقاد سازمان ملل از بازداشت مهاجران و پناهجویان در آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارگروه سازمان ملل مربوط به بازداشت‌های خودسرانه نگرانی خود را از افزایش بازداشت‌ها در حالی مطرح کرده که دولت ترامپ مهاجران غیرقانونی را سرکوب می‌کند و به دنبال اخراج مهاجران قانونی با سوءسابقه است.

پنج کارشناس مستقل این کارگروه گفته‌اند: کارگروه در حال بررسی بازداشت مهاجران به ویژه پناهجویان در کشوری است که دارای معیارهای حقوق بشر بین الملل و حقوق مهاجران است.

در گزارش این کارگروه براساس بازدید از بازداشتگاه‌های آمریکایی در سال گذشته میلادی، مشخص شد که مهاجران بدون سوابق جنایی در معرض مجازاتی قرار می‌گیرند که سیستم قضایی آمریکا اغلب برای جنایتکاران در نظر گرفته است.

این گزارش همچنین به مشکلاتی اشاره کرده مهاجران بازداشتی برای دسترسی به نماینده حقوقی و بازداشت طولانی مدت و جدایی از خانواده ها در جریان بازداشت با آن روبرو هستند.

کارشناسان سازمان ملل همچنین گفتند: بازداشت مهاجران را باید جدا از قوانین رسیدگی کرد. استفاده بیش از حد از بازداشت‌های مرتبط با مهاجرت را نمی‌توان توجیه کرد.

آنها همچنین هشدار دادند که سیستم کنونی به نظر برای ممانعت از افراد در ادامه دادند ادعاهای مهاجرتی در نظر گرفته شده و باعث می شود تا پناهجویان ادعاهای مربوط به مهاجرات مشروع خود را لغو کنند.

در گزارش روز دوشنبه همچنین وضعیت گسترده حقوق بشری در زندان ها و بازداشتگاه های آمریکا نیز مورد بررسی قرار گرفته و به چندین مورد اشاره شده که در آنها مشکلات سیستماتیک در سیستم قضایی آمریکا نتیجه محرومیت خودسرانه از آزادی است.

این کارگروه لیستی بلندبالا از بازداشت‌های پیش از دادگاه، فقدان حضور نماینده حقوقی تاثیرگذار، نابرابری اقتصادی و نژادی،‌ محکومیت‌های نامناسب و رفتار نامناسب با کودکان ارائه کرده است.

این کارشناسان همچنین تداوم فعالیت زندان گوآنتانامو را مورد انتقاد قرار داده و به واشنگتن تاکید کردند تا این زندان را ببندد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه