English

تلاش نفوذی ها برای نزدیک کردن کاخ سفید به کرملین

طبق اسناد جدیدی که روزنامه واشنگتن پست به آن دست یافته است، سه روز پس از آنکه دونالد ترامپ در ماه مارس 2016 تیم سیاست خارجی خود را معرفی کرد، جوان ترین مشاورش در این تیم تلاش کرده بود تا دیدارهایی میان اعضای این ستاد با «مقامات روسیه، از جمله پوتین» برگزار کند.

تلاش نفوذی ها برای نزدیک کردن کاخ سفید به کرملین

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس ایمیل های داخلی ستاد انتخاباتی ترامپ که روزنامه واشنگتن پست به آنها دسترسی پیدا کرده است، «جورج پاپادوپولوس» جوان ترین مشاور تیم سیاست خارجی ترامپ در خصوص برگزاری «دیداری میان ما و مقامات روس برای بحث درباره روابط آمریکا و روسیه در دوره ریاست جمهوری ترامپ» پیشنهاد داده بود. 

وی در ایمیلی به هفت مقام ستاد ترامپ گفته بود که رابط های روسی وی از این فرصت استقبال می کنند.

این پیشنهاد نگرانی هایی در ستاد ترامپ ایجاد کرده بود. «سم کلاویس» از مدیران ستاد ترامپ در پاسخ به این ایمیل نوشته بود که به نظر وی قبل از هر گونه برنامه ریزی باید با متحدان آمریکا در ناتو مشورت شود. 

«چارلز کوبیک» از دیگر مشاوران ترامپ هم به نگرانی های حقوقی اشاره کرده و گفته بود که چنین دیداری احتمالا ناقض تحریم های آمریکا علیه روسیه خواهد بود.

«پال مانافورت» رئیس وقت ستاد ترامپ نیز در ماه مه 2016 پیشنهاد پاپادوپولوس را رد کرده بود.

با این حال، پاپادوپولوس بر پیشنهاد خود اصرار داشت. وی از ماه مارس تا سپتامبر 2016 چندین درخواست برای ترامپ و یا سایر اعضای تیم وی فرستاده بود تا با مقامات روس دیدار کنند. 

ایمیل های پاپادوپولوس جزو بیست هزار صفحه سندی است که ستاد ترامپ به تازگی در اختیار کمیته های کنگره قرار داده است. 

پوتین و ترامپ

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد، سال گذشته دو روز پس از آن که جمهوری خواهان ترامپ را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کردند، پسر بزرگ وی دونالد ترامپ جونیور با یک وکیل روسی در برج ترامپ در منهتن دیدار کرد.

ظاهرا قرار بوده از این وکیل روس اطلاعات «مخربی» درباره هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها گرفته شود.

کوشنر و «پال مانافورت» رئیس وقت ستاد انتخاباتی نیز در این جلسه حاضر بودند.

روابط اطرافیان ترامپ با روسیه موضوع تحقیقات اف.بی.آی است. مایکل فلین مشاور امنیتی ملی سابق ترامپ به دلیل آنکه پیش از برگزاری انتخابات آمریکا با سفیر روسیه دیدار کرده و بعدا جزئیات آن را کتمان کرده بود از سمتش استعفا داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه