English

مهاجرت دغدغه دولتمردان افغانستان

افزایش شمار اتباع افغانستان به کشورهای دیگر از جمله پاکستان و ایران موج شده تا دولت کابل این موضوع را به بررسی کارشناسی بگذارد.

 مهاجرت دغدغه دولتمردان افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری افغانستان، نشست علمی رسانه و مهاجرت از طرف وزارت امور مهاجرین و با حضور وزیر امور مهاجرین ، اساتید دانشگاه ها، خبرنگاران و اقشار مختلف جامعه در مرکز اطلاعات و رسانه هاى حکومت برگزار شد،
بنابر این گزارش، نقش رسانه ها در مدیریت و کنترل مهاجرت های غیر قانونی ، افزایش روند برگشت مهاجرین و استفاده از فرصت هاى مهاجرت مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

سید حسین عالمى بلخى وزیر امور مهاجرین افغانستان با اشاره به چالش های فراروی مهاجرین، به فرصت های این موضوع اشاره کرد و گفت که با توجه به نزدیک به ۴۰ سال جنگ در کشور و نرخ بیکاری ۳۷ فیصدی؛ مهاجرین نقش اساسی در رشد اقتصادی کشور داشته است. طوری که در سال گذشته حدود ۷ میلیارد دالر از آدرس مهاجرت به اقتصاد کشور سرازیر گردیده است.

وزیر امور مهاجرین نقش رسانه ها را در بحث مهاجرت مهم عنوان کرده گفت رسانه ها م یتوانند در جلوگیرى از مهاجرت هاى غیر قانونى و برگشت مهاجرین متخصص و با ظرفیت نقش مهمى را ایفا نمایند.

سیده مژگان مصطفوی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز گفت: رسانه ها نقش رهبرى و کنترول را در جامعه دارد وى از رسانه ها خواست تا در زمینه مدیریت مهاجرت با وزارت امور مهاجرین همکار باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه