English

مشاور وزیر خارجه:

روابط ایران و حماس راهبردی است

مشاور وزیر امور خارجه ایران روابط کشورش با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را راهبردی توصیف و تاکید کرد که تعداد بیشتری از رهبران و هیات های حماس می توانند در مرحله آینده به تهران سفر کنند.

روابط ایران و حماس راهبردی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسین شیخ الاسلام افزود: روابط ایران و حماس مانند دیگر گروه های مقاومت، قوی، راهبردی و مهم است و «آنها از ما هستند و ما از آنها».

شیخ الاسلام تصریح کرد که تهران احترام زیادی برای جنبش حماس به عنوان پرچمدار مقاومت در برابر پروژه صهیونیستی قائل هستیم.

وی افزود: برخی طرف ها با این تصور که می توانند خللی در این روابط ایجاد کنند، سعی در بر هم زدن روابط حماس و ایران را دارند، اما هیچ طرفی نمی تواند خللی در این روابط ایجاد کند.

مشاور وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که تهران حمایت های لازم را از آرمان فلسطین انجام می دهد و طرف های دیگر نیز باید به جای تحریک علیه جنبش حماس و مقاومت فلسطین، چنین رویکردی در پیش بگیرند.

وی در عین حال تصریح کرد که ایران دشمن تشکیلات خودگردان فلسطین نیست، «اما این تشکیلات باید نتایج انتخابات را قبول کند و ملت فلسطین باید با رای خود رهبرانی را که خودشان دوست دارند و شایسته نمایندگی خود می دانند، به عنوان مسئولان این تشکیلات انتخاب کنند.»

شیخ الاسلام مشاور وزیر امورخارجه

شیخ الاسلام تاکید کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولت وی سعی در ارائه پروژه سازش جدید به قیمت حذف حقوق فلسطینیان را دارند و این پروژه جز شکست نتیجه ای در بر نخواهد داشت؛ چرا که این دولت ضعیف و سست و با اختلافات و دو دستگی های شدیدی مواجه است.

 که اخیرا هیاتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به ریاست "عزت رشق" عضو دفتر سیاسی این جنبش به منظور شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور ایران، به تهران سفر کرده بود و پس از این مراسم با تعدادی از مقامات ایرانی از جمله "علی اکبر ولایتی" مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی