English

افزایش اختلاف های برای نخست وزیری شهباز شریف

اختلاف میان حزب حاکم بر سر حضور یا عدم حضور «شهباز شریف» به عنوان نخست‌وزیر بالا گرفت و درحالی که قرار بود او به عنوان نخست‌وزیر اصلی پس از نواز شریف انتخاب شود اینک زمزمه‌های اختلاف به گوش می‌رسد.

افزایش اختلاف های برای نخست وزیری شهباز شریف

به گزارش خبرگزاری موج،  اختلاف میان حزب حاکم بر سر حضور یا عدم حضور «شهباز شریف» برادر نخست‌وزیر سابق پاکستان بعنوان جانشین اصلی او برای تصدی این پست حساس بالا گرفته است.

در حالی که پیش از این قرار بود شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب به عنوان نامزد اصلی جانشینی نواز شریف به پارلمان پاکستان معرفی شده و در رای‌گیری شرکت کند اینک حزب حاکم دچار سردرگمی شدیدی شده است.

گزارش‌ها حاکی است مشاوران حزب به نواز شریف هشدار داده اند که اگر شهباز شریف پست سروزیری ایالت پنجاب را تحویل دهد ممکن است این ایالت مهم از دست حزب نواز شریف خارج شده و کار در انتخابات سال آینده سخت‌تر شود.

ابعاد واقعی اتفاق وقتی مشخص می‌شود که بدانیم ایالت پنجاب مهمترین و پرجمعیت‌ترین ایالت پاکستان است و هرحزبی در ایالت پنجاب پیروز شود بدون هیچ مشکلی می تواند خود را پیروز واقعی انتخابات بداند.

مثال بارز این ادعا انتخابات سال 2013 می‌باشد، حزب مردم در ایالت سند پیروز شد، حزب نوازشریف در ایالت پنجاب و حزب تحریک انصاف در ایالت خیبرپختونخوا ولی در مجموع برنده واقعی انتخابات وحزب حاکم کسی بود که در ایالت پنجاب پیروز شده بود.

کارشناسان به نواز شریف هشدار داده‌اند که به محض استعفای نواز شریف از سروزیری ایالت پنجاب بلافاصله رقیبی قدرتمند به نام عمران خان جایگزین او خواهد شد.

این در حالی است که عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف با کنار زدن نواز شریف از طریق دادگاه عالی پاکستان موقعیت اجتماعی خود را در آستانه انتخابات سال آینده تا حد بسیار زیادی افزایش داده است.

پیش از این قرار بود «شاهد خاقان عباسی» به عنوان نخست‌وزیر موقت و شهباز شریف نخست‌وزیر بلند مدت پس از نواز شریف به پارلمان پاکستان معرفی شوند.

اعلام خبر حضور شهباز شریف بعنوان نخست‌وزیر طولانی مدت به جای برادرش نواز شریف اعتراضات گسترده‌ای به خصوص از سوی شیخ الاسلام دکتر طاهر القادری برانگیخت.

دکتر قادری اعلام کرد هرگز نمی‌گذاریم کسی که در حادثه مادل تاون جان ده‌ها انسان بی‌گناه را گرفته است نخست‌وزیر پاکستان شود.

منابع حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف اعلام کرده‌اند که برای سر وزیری ایالت پنجاب اسم افرادی چون رانا ثنا الله، مجتبی شجاع الرحمان، رانا اشفاق سرور و دکتر عائشه غوث اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه