English

چاووش اوغلو از تلاش ترکیه برای جذب بازارهای آمریکای لاتین و آفریقا خبر داد

وزیر امورخارجه ترکیه که برای شرکت در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو آ سه آن به مانیل سفر کرده است از تلاش های بی وقفه کشور برای دستیابی به بازارهای آمریکای لاتین و آفریقا خبر داد.

چاووش اوغلو از تلاش ترکیه برای جذب بازارهای آمریکای لاتین و آفریقا خبر داد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو در حاشیه پنجاهمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن)  در پایتخت فیلیپین افزود: ترکیه رسما شریک گفت وگوی تخصصی این اتحادیه شده است.

وی اظهار داشت: در سال 2015 برای این امر مراجعه کردیم. از دو سال گذشته برای تحقق آن به همراه همکاران خود در تلاش بودیم.در این مسیر طرح اقدام و اقداماتمان مورد تقدیر اعضای آ.سه.آن قرار گرفت. کشورهایی در این زمینه مراجعه کرده بودند، اما تنها ترکیه امسال به این عنوان پذیرفته شد. این رویداد در راستای با سیاست خارجی فعال ترکیه است.

وزیر امورخارجه ترکیه در بخش دیگری گفت: ترکیه سیاست هایی در قبال آمریکایی لاتین و آفریقا دارد. در کنار این مناطق آنکارا جنوب شرق آسیا را نیز از دیروقت مد توجه خود قرار داده است.

با گشایش سفارتخانه ترکیه در لائوس، آنکارا در تمامی کشورهای این منطقه دارای نمایندگی دیپلماتیکی خواهد شد. ترکیه برای اجرای طرح اقدام و نقشه راهش در این زمینه به طور سازمان و همچنین با کشورهای عضو به همکاری ادامه خواهد داد.

اتحادیه آ.سه.آن دیگر یک سازمان سیاسی نیست، همچنین ماهیت یک سازمان تجاری را نیز دارد.  حجم تجاری ما با کشورهای این منطقه در حال اقزایش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه