English

وزیر خارجه سابق روسیه:

واشنگتن و مسکو ناگزیر به همکاری هستند

ایگور ایوانف وزیر امور خارجه سابق روسیه تاکید کرد: واشنگتن و مسکو مسوولیت ویژه ای برای حل مسائل جهانی دارند و حتی در شرایط تحریم ها ناگزیر به همکاری برای حل و فصل مشکلات هستند.

واشنگتن و مسکو ناگزیر به همکاری هستند

به گزارش خبرگزاری موج، ایوانف در مقاله ای که امروز (یکشنبه) منتشر شد، گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قانون افزایش مجازات ها علیه روسیه را امضا کرد و مسکو هم بی درنگ پاسخ متقابل داد.

در ادامه مقاله رئیس شورای سیاست خارجی روسیه که روزنامه کامرسانت چاپ کرده، آمده است: واقعیت نوینی در روابط دو کشور بروز کرده است و همه ناچارند، مدت طولانی با آن زندگی کنند و در نظر بگیرند.

البته مجازات ها ناگوار است و با وجود اینکه دیدگاه های مختلفی در این مورد وجود دارد، ولی هرگز تاثیر خوبی نداشته، اما نباید دلسرد شد. جهانی شدن، مقررات خود را به هر دو طرف مجازات ها (روسیه و آمریکا) تحمیل می‌کند و مشکلات نیازمند همکاری های گسترده بین‌المللی نیز افزایش می‌یابد. 

ایوانف نوشته است: واشنگتن و مسکو در بسیاری حوزه‌ها نه تنها می‌توانند بلکه باید همکاری کنند. امروز جستجوی این زمینه ها بسیار مهم است. دو کشور باید در عرصه هایی که منافع دوجانبه و بین المللی ایجاب می کنند، تعامل داشته باشند.

وزیر خارجه سابق روسیه همچنین هشدار داده است: از سوی دیگر، می‌تواند این تصور به وجود آید که پس از تحریم های متقابل، راه دو کشور برای مدت طولانی از هم جدا شده و چوب لای چرخ هم می گذارند که اگر چنین شود، تلخی آن زود آشکار خواهد شد.

ایوانف در پایان نتیجه گیری کرده است هر چند این پیشنهاد در شرایط اقدام های خصمانه و کوته بینانه آشکار طرف آمریکایی معما دیده می شود، اما واشنگتن و مسکو راه دیگری جز جستجو برای امکان همکاری ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه