English

املاک خانواده نواز شریف در لندن احتمالا توقیف می‌شود

املاک چندین میلیون پوندی خانواده نخست وزیر پاکستان در لندن احتمالا در جریان تحقیقات درباره و فساد مالی آنها، توقیف می‌شود.

املاک خانواده نواز شریف در لندن احتمالا توقیف می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه دیلی میل، نواز شریف، نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان به تازگی توسط دیوان عالی این کشور به اتهام فساد مالی رد صلاحیت شده است.

حسن شریف، 41 ساله پسر نخست وزیر برکنار شده پاکستان در لندن زندگی می‌کند، دست کم 15 خانه و دفتر در انگلیس دارد و هیچ منبع مشخص درآمدی هم ندارد. او اتهامات علیه پدرش را توطئه دانسته است.

تیم مشترک تحقیقاتی در پاکستان مشخص کرده که نواز شریف تعدادی شرکت در لندن تاسیس کرده است. بازرسان می‌گویند که این دارایی‌ها از طریق راه‌های "غیررسمی و غیرعادی" به دست آمده و حسن شریف 41 ساله به نیابت از خانواده در لندن این شرکت‌ها را تاسیس و اموال را اداره می‌کند.

آنها در ادامه بازرسی‌های خود گفتند: این یک ارزیابی و فرضیه قابل قبول است که املاک موجود در انگلیس به نام حسن شریف هستند یا به اسم کمپانی‌های وی و یا به اسم اعضای خانواده.

این تحقیقات به وضعیت سه آپارتمان در منطقه "می‌فیر" در غرب لندن متعلق به خانواده شریف شامل خانه متعلق به پسر نواز شریف نیز می‌پردازد.

درکنار نواز شریف و حسن شریف، دارایی‌های مریم و حسین شریف نیز بخشی از تحقیقات است.

حسین و مریم از این املاک برای گرفتن وام بانکی هفت میلیون پوندی از بانک دویچه در 2008 استفاده کرده‌اند که جزئیات آن در اسناد پاناما آمده است.

با این حال دخالت نواز شریف در این مورد کم اهمیت است و مصداق فساد مالی نیست. وی به دریافت 2000 پوند از کمپانی حسن در دبی متهم است چون این مبلغ را اعلام نکرده و این مساله براساس قانون اساسی پاکستان یک جرم است.

نواز شریف گفته که هرگز چنین پولی را نگرفته و در جریان سخنرانی در اسلام آباد گفت: چگونه می‌توانم بابت پولی که دریافت نکردم، مالیات بدهم؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی