English

اظهارات بی اهمیت حکمتیار

رهبر حزب اسلامی افغانستان که بارها از محبت های جمهوری اسلامی ایران در بحران های گذشته کشورش بی نصیب نبوده در یک اقدام ناپخته به اظهار نظرهای غیر دیپلماتیک اقدام کرده است.

اظهارات بی اهمیت حکمتیار

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، گلبدین حکمتیار در جمع خبرنگاران در کابل علیه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بی اساس مطرح کرده و این در حالی است که سیاست خارجی ایران بر تقویت مناسبات و همکاری در همه زمینه ها با کشورهای همسایه است.
تقویت مناسبات و همکاری ها با کشور های همسایه و همجوار در اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مراسم تحلیف ریاست جمهوری که با حضور شمار زیادی از شخصیت های سیاسی جهان از جمله اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان مورد تاکید قرار گرفت.
گلبدین حکمتیار در سبقه سیاسی خود گلوله باران شهر کابل و کشتار مردم غیر نظامی این کشور را در پرونده خود دارد و این گذشته نشان می دهد که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ موضع گیری منفی و طرح ادعا خود داری نمی کند.

موضوع امنیت افغانستان برای ایران بسیار مهم است و ثبات و پایان درگیری های مسلحانه و عملیات تروریستی طالبان در این کشور می تواند به امنیت مرزهای مشترک دو کشور کمک کند فلذا اظهارات بی اساس رهبر حزب اسلامی افغانستان می تواند از کمک های پشت پرده برخی کشورهای وابسته منطقه به برخی احزاب افغانستان نشات گرفته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه