English

مشاور سابق نتانیاهو علیه او در دادگاه شهادت می‌دهد

معتمد و رئیس دفتر سابق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پذیرفته است تا در دادگاه علیه بنیامین نتانیاهو شهادت دهد. این فرد کسی است که می‌تواند دولت نتانیاهو را ساقط کند.

مشاور سابق نتانیاهو علیه او در دادگاه شهادت می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه عبری هاآرتص،‌ نزدیکان "آری هارو"، رئیس دفتر و مشاور سابق بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از او به عنوان "رو راست" یاد می‌کنند. برخی معتقدند که او می‌تواند دولت تل‌آویو را ساقط کند.

هارو از معتمدان نزدیک نتانیاهو بوده است اما تا همین اواخر برای مردم اسرائیل شناخته شده نبود. او به تازگی پذیرفته است تا به عنوان شاهد در دو پرونده جداگانه از جمله فساد مالی و دریافت رشوه از یک تاجر توسط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، حاضر شود.

  یکی از مشاوران سابق نتانیاهو از هارو به عنوان فردی "متواضع و محتاط" یاد می‌کند که از سیاست به دور بوده و همین مساله گاها با اعتراض حلقه نزدیکان نتانیاهو مواجه می‌شد. به گفته او "هارو فردی رو راست است." هارو که متولد آمریکاست، از یهودیان مهاجر اسرائیل بوده و بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و یک بار دیگر قبل از آنکه در رابطه با اتهامات فساد مالی کناره‎گیری کند از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ برای نتانیاهو کار می‎کرده است.

طبق یک پرونده نتانیاهو طی سال‌های طولانی از دوستان متمول بازرگان خود از جمله جیمز پکر، میلیاردر استرالیایی و آرنون میلچان، تهیه کننده هالیوودی هدایای زیادی دریافت کرده است. در پرونده‌ای دیگر نتانیاهو با ناشر روزنامه پرفروش یدیعوت آحرونوت قرارهای سری گذاشته که بر اساس آن این ناشر متعهد شده در نشریات خود تصویر مثبتی از اقدامات نخست‌وزیر نشان دهد و در عوض نتانیاهو قول داده که فعالیت روزنامه هایوم، رقیب اصلی آن را محدود کند.

دولت اسرائیل هنوز رسما در مورد این گزارش‎ها اظهار نظر نکرده است و انتشار هرگونه اطلاعات درز شده در مورد پرونده از سوی دادگاه ممنوع شده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر این ادعاها را "بی‌پایه" خوانده بود. اتهامات مطرح شده علیه نتانیاهو، سیاست رژیم صهیونیستی را متزلزل کرده و به گمانه‌زنی درباره کناره‌گیری او از قدرت دامن زده است. چهره‌های مخالف دولت تل‌آویو خواهان کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت شده‌اند. بنیامین نتانیاهوی ۶۷ ساله اکنون چهارمین دوره نخست وزیری‌اش را می‌گذارند. نتانیاهو اولین نخست‌وزیر این رژیم نیست که در مظان اتهامات مالی قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه