English

کاگامه برای بار سوم رئیس جمهور روآندا شد

کمیسیون انتخابات روآندا اعلام کرد که پال کاگامه موفق شده تا برای بار سوم در انتخابات ریاست جمهوری با اکثریت آرا پیروز شود.

کاگامه برای بار سوم رئیس جمهور روآندا شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری الجزیره، کمیسیون انتخاباتی روآندا اعلام کرد که نتایج اولیه انتخابات روز جمعه نشان می‌دهد که پال کاگامه 98 درصد آرا را به دست آورده است.

حامیان کاگامه حتی پیش از اعلام نتایج، پیروزی وی را جشن گرفتند.

آنها می‌گویند که کاگامه پس از نسل کشی 1994 در روآندا، ثبات و تحول اقتصادی در این کشور ایجاد کرده است اما منتقدان می‌گویند که وی از طریق ارعاب و ترس حکومت می‌کند؛ اکثریت منتقدان کاگامه در خارج از کشور به سر می‌برند.

پال کاگامه 17 سال است که در راس اداره کشور قرار دارد و رقبای اصلی وی در این انتخابات "فرانک آبینزا" و "فیلیپ امپاییمانا" بودند.

کاگامه در سال 1994 و زمانیکه گروهش کنترل کیگالی، پایتخت را برعهده داشت، روی کار آمده و به نسل کشی که باعث کشته شدن 800 هزار توتسی و میانه‌روهای هوتو شده بود، پایان داد.

قانون اساسی روآندا در سال 2015 شاهد تغییر و اضافه شدن متمم‌هایی بود و براساس آن به کاگامه این فرصت را داده تا 2034 روی کار بماند.

دو رقیب کاگامه در انتخابات روز جمعه از این مساله شکایت کرده‌اند که حامیانشان را تهدید کرده بودند و همین مساله باعث کاسته شدن از تعداد رای دهندگان آنها شد.

این رقبا همچنین برخی از مقام‌های محلی را به تضعیف روند کمپین‌های انتخاباتی‌اشان متهم کرده‌اند.

حزب حاکم روآندا هرگونه اقدام نادرست را در روند برگزاری انتخابات و همچنین کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری رد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه